The "Low malt beer" market is getting very intense in Japan.
The Kirin beer announced new beer in February and April, Kirin already holds 60% of dominant shares today. Suntory has announced new products that use some brown rice "Yutaka=rich (Nama=draft)" will be release on 02/06. Aldo Asahi has already released a new beer "Cool Draft" in March.
The Yutaka (Nama) from Suntory has aromas of toasty brown rice, and 50% cut sugar, clean finish. Current market price is 159yen per can (350ml). Suntory aims to sell 400 milion cases (large bottle x 20) a year. Cool draft from Asahi beer, has sold 112 cases in a month and this sales broke the record in last 3 years. They are expecting to sell 700 milion cases.
発泡酒市場をめぐる競争が激化している。6割弱と圧倒的なシェアを握るキリンビールが2月と4月に新商品を相次いで発売したのに対し、サントリーが7日、原料の一部に玄米を使った「豊か<生>」を6月2日に発売すると発表した。また、アサヒビールも3月に「クールドラフト」を投入して売り込みを展開している。
サントリーが売り出した「豊か<生>」は、玄米の香ばしい味を引き出しながら、糖質を50%オフしてすっきりした後味を実現した。実勢価格は350ミリリットル缶で159円程度。年内に400万ケース(1ケースは大瓶20本換算)の販売を目指している。
一方、アサヒが発売した「クールドラフト」は発売1カ月で112万ケースを出荷し、同社がこの3年間に発売した新商品の中で最大のヒットとなった。年内に700万ケースの販売を狙う。
両社が新商品投入を進める発泡酒市場をめぐっては、第3との競合で販売縮小が続いている。また、キリンが高いシェアを握っており、キリンのシェア奪還が成長に向けた大きな課題となっている。このため、サントリー・ホールディングス傘下でサントリー酒類の寺永好孝常務は「商品性を高めて販売につなげたい」と意気込んでいる。
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