Saturday 1 May 2010

nothing special, but I just feel like....


It was not a special day today. But I just wanted to have a different day off with Thomas.
So I put all of my energy for the cooking dinner tonight.
I made few different topping canapes.
I couldn't find small pancakes for canapes that I can find in shop usually, so I've used toast instead. I realised after put them into oven for 4/5 minutes, I should put them into "grill" instead of "oven"... So the colour doesn't change at all....
The first picture is olive oil, mozzarella cheese, tomato, and broccoli that simmered in chicken stock.

特別な日ではなかったのですが、ただ、トーマスと一緒の休日に、何かいつもと違った物を、と思っただけです。
そうと決まったら、即実行のタチなので、全身のエネルギーを費やした、そんな夕食になりました。まず、カナッペを何種類か作りました。
いつも、近所のスーパーにあるカナッペ用のパンケーキが見つからなかったので、本日はトーストを切って使いました。
オーブンにいれて4,5分たって、”オーブン”じゃなくて、”グリル”にしなければいけなかった事に気がつきましたが、時既に遅し。トーストの色がコンガリしたイメージを想像していただけに、真っ白のトーストにちょっとがっくし…:−(
はじめのカナッペは、オリーブオイルと、モッツァレラチーズ、トマトに、コンソメで炊いたブロッコリーです。
This is pork liver and caramelised onion pate topped with my favourite apple compote, and chives.

こちらはポークとタマネギのパテ、トッピングは、私の大好物のリンゴのコンポートと、目ネギです。


This canape reminds me taste of my mother's sandwich....
I've cooked one egg then mashed roughly with a fork and mix with grounded pepper and Cupi which is Japanese Mayonnaise. (doesn't need to to be Japanese but I really like Japanese mayonnaise) and topped with cubes of goat cheese and tomato.

こちらのは子供の時、母が作ってくれた玉子サンドイッッチを思わせる優しい味でした。
卵を一個茹で、フォークで荒くつぶした後は、おなじみのキューピーマヨネーズ、胡椒を混ぜます。トッピングは角切りのゴーツチーズと、トマトです。

I thought I have cured ham such as pancetta ham, or prosciutto in fridge, but guess what, there were ham but not I was expected.... So I used normal ham.
I've sliced camembert cheese and put them on the toast then back in to oven, just wait for few minutes until cheese starting to melt like picture. Then topped with ham and chopped white grapes. It was good but could be better.

買い物の途中に、冷蔵庫にプロシュートか、パンチェッタのハムがあるはずと思って買わなかったのですが、期待は見事に外れ、普通のハムしかありませんでした。と、言う事で今回は”普通のハム”を使いました。カマンベールチーズを薄くスライスした後、トーストの上にのせ、まだ余熱の残るオーブンに入れチーズが写真のようにとろけるのを待ちます。その上に、ハム、ぶどうの粗みじん切りをのせます。
多分プロシュートだったらもっと美味しかったかもしれません…。


And last one is smoked salmon with homemade avocado cream.

最後に、アボカドとトマトのピューレとスモークサーモンです。


And I made a massive potato gratin.
Now I know how to make bechamel sauce, so I made it from start. It taste so much better than tinned bechamel sauce. But I can cook this only when I have time.
We've shared one rib eye staek that has been marinated in olive oil, crashed garlic, pepper, grape seeds oil and thyme for over night.
The steak was really tender. Actually I was shocked with the quality... of course good way.

It was very long process, but dinner was very good, champagne was also good, we were happy, so I made it feels like a very special night!!

それから、メインに、超特大ポテトグラタンを作りました。
ベシャメルソースから作りました。手前味噌ですが、缶や瓶入りのソースとは比べ物にならないくらい美味しくできました。(ああいいうのは、添加物が多いので使用した事ありませんが)ただ、時間がある時にしか作れません。
一夜、オリーブオイル、つぶしたニンニク、タイム、黒こしょうに漬けたリブアイのステーキを半分ずつ頂きました。お肉の柔らかい事。正直ショックでした。あ、もちろん良い意味で。

時間がかかりましたが、料理はおいしく頂けたし、シャンペンも美味しかったし、私達はハッピーだったし、夕食は大成功に終わりました。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...