Saturday 13 March 2010

BBC Good Food Show

It was November 2009... I went to BBC good food show in Olympia.
I've been to this food show in 2008, invited by a friend of mine.
There are many food suppliers, tea, ham, cheese,spices, chocolate, wine, demonstrations by UK's famous chefs...
I couldn't find anything particular that I wanted to buy, as I remember....

This is the first year that "Japan" is participating in this event.
So I had to go. I had to see...
And some of the sake makers will be there.
I was so supprised with the size of "Japanese" booth. I didn't expect as big as it is...
少し前になってしまいますが、オリンピアで開催された、BBCのフードショウに行ってきました。このイベントには、2008年にも友人に招待されて行ったことがあります。
お茶や、コーヒー、チョコレート、バター、スパイス、ハム、等等、たくさんの食にまつわる業者が集まり、巷で話題のレストランも出店したり、規模もかなり大きいので、同業者はもちろん、一般の方にもうれしいイベントですが、特に私はこれといって欲しい物が見つからなかった記憶が…。(仕事があったのでゆっくり出来なかったせいもあります)
このイベントに、今回初めて日本がブースを持つというのを聞き、しかも日本酒の紹介もする。これは行かなくては、と、1ヶ月前にチケットを買って準備は万端です。しかも、日ごろお世話になっている蔵元さんもいらっしゃるということで、とても楽しみにしていました。
会場に着くやびっくり。こんなに日本のブースが大きいとは想像を遥かに超えていました。うれしいサプライズです。


Demonstration by the Tv program BBC master chef winner.
”BBCマスターシェフ”のチャンピオンが料理のデモンストレーションをしています。


Many different ale and beer shop. This shop is based in Richmond.

驚くほどの種類と品揃えのビール・エールのお店。こちらのお店はリッチモンドにあるそうです。


Sweets... It looks so pretty, don't you think?

とてもかわいくて、おいしそうなスイーツ。


Oh!

I found it. This is the sake booth. I've recognised a few faces.
Kon nichiwa-!!! (Hello-!!!)
おぉ!見つけました酒のブース!!知っている顔が見えます。こんにちはー!!


I was so please to see many many non-Japanese people were tasting different sake and asking about it. Everybody was trying sake, amazing...
Doesn't matter, more important is the people who is discovering about sake.
たくさんの日本人以外の人が、いろいろな種類の日本酒をテイスティングしています。蔵元さんにお酒の事を聞いている人もかなり多く、個人的に、とてもうれしい光景を見ることができました。(涙)


From above.

This is demonstration of sushi. You can learn how to make sushi etc...
上の階から。こちらでは、同時通訳で、お寿司のイロハが学べるコーナーです。


Look at this audience. I'm quite short, but this is over too many!!!!

It is AMAZING!!!
下に降りてみましたが、あまりの人の多さに何も見えません!!!! このほか、抹茶も提供したりしていて、ヒイキするわけではありませんが、私は、今年のフードショウでは日本が一番頑張っていたような気がします。

I had good time, in this year.

今回はとても良い時間を過ごすことができました。
I think I may go back in 2010.
また、2010年も行こうかな…。
more information about BBC good food show is...
http://www.bbcgoodfoodshow.com/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...