Thursday 7 April 2011

thank you


It's been a while since last time I've updated satomi's fridge.
How are you?


As you all know regarding the Japanese Earthquake, it was one of the most heart breaking news I've ever got from my country.
I've received so many warm thoughts from hundreds of people, which I really want to thank all of you...

Since this earthquake happened, I couldn't think and write about anything. But I realized I am the one who needs to be strong for Japan and my family and friends who are affected by this tragic event.


One sunny afternoon I finally moved my heavy buttocks.

Just because I wanted to make something nice and I thought I need to change my mind.


A chocolate cake.

I've made this cake without thinking of anything. It was the first time I completely forgot about Japan and be myself.

I hope more people manage to find loved ones, friends and families as soon as possible. So many people are supporting Japan and giving hands to help our friends and families.
I must say I'm so proud to be a Japanese.

Once again, Thank you very much.


最後にsatomi's fridgeをアップデートしてからかなりの時間が経ってしまいました。
お元気でしたか?

日本で起きた震災以来、ブログどころか何も手に付かず、母国からのあまりの悲惨なニュースに胸を痛めていた日々が続きました。
それでも本当に沢山の友人知人から激励のメッセージが届き、そこで日本で被災している家族や友人達、それから母国の為にも、一番頑張らなくてはいけないのが、今ロンドンに居る私なんだと気がつきました。

あまりにもお天気の良かった午後、ずしんと重い腰をやっと上げる事に決めました。
なんだかいつもとは違うものを、それからハッピーになれるものを。

チョコレートケーキ。

初めて作ったわりには納得の出来。
始めから終わりまで何も考えず、時間が経つのも、日本の事も忘れて何かに没頭できたのは震災以来初めての事でした。

一日も早く、未だに不明な方々が見つかり、早く元の生活が取り戻せるように祈っています。
世界中の本当に多くの人が日本を思い、私達の家族や友人を救うべく、手を差し伸べてくれている事実、本当にありがたい。
これほど日本人である事を誇りに思った事は、今まで無かったと思います。

本当にありがとう。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...