Thursday 7 April 2011

Kawatsuru Brewery sake tasting



I had an opportunity to help Mr Kawahito from Kawatsuru Brewery at IFE (International Food Expo) in London Excel.
I met him first time about 3 months ago at Atariya restaurant, and I had very good impression of him and his sake.
It was our second time to see each other in London. He just arrived to London after Japanese Earthquake, and I'm sure he was really worried about back home... but he had the same smile as I met him the first time.
I was helping him to communicate with non Japanese speakers. I haven't done much but I could talk with him about sake and I had a very good time.
Also I realized so many people have still never tried sake and even never heard about sake...
I want to change the world!!

先日London Excelで行われた、フードショーIFEで、川鶴酒造の川人社長のお手伝いをする機会がありました。 川人社長に初めてお目にかかったのは、約3ヶ月前。あたりやさんでお食事をご一緒しましたが、社長のお人柄、それからお酒にとても良い印象を受けました。
そして、今回のフードショーで2度目の再会を果たしました。
震災時に飛行機に乗っていらっしゃったそうで、到着されてからも、やはりとても心配されていたのが伺えましたが、それでもいつもの笑顔はとても素敵でした。
当日は、社長の翻訳をお手伝いしました。
とは言っても、大した事はしなかったのですが、川人社長と日本酒の事等話す機会がまた出来て、とても良かったです。 そして改めて、まだまだ日本酒を飲んだ事も無い人や、聞いた事も無い人が、本当に沢山国内にも居る事に気がつきました。

川人社長ありがとうございました。



From USA
こちらはアメリカから

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...