Sunday 24 July 2011

night at hakkasan

I had a opportunity to go back to Hakkasan with Mr Sakurai and Ms Iida from Asahi shuzo.
It was first time to visit new Hakkasan's brunch in Mayfair. I've been to original Hakkasan year ago. But I couldn't go back since then... I don't know why.
When I arrived at restaurant I saw a familiar face and they well come us very nice.
We started with a glass of champagne and of course we having special guest from Asahi shuzo, we started to drink sake.
The selection of sake was not so big but they have carefully selected nice sake on the menu.
I've asked to our waiter to make menu for us since we open the menu and couldn't decide what we want to try.
He was great.
He chosen really nice selection of dishes, and include few popular "Hakkasan"s menu.
I was really impressed with food tonight.

We started with beautifully presented starter such as selections of dim sum, sesame prawn toast with foie gras and duck salad etc.
Then we had some more fantastic dishes....
We had amazing experience, and every staffs looked after us so much!!

Mr Sakurai and Ms Iida were telling me a lot of funny stories from their trip.
We laughed a lot, eat a lot and drink a lot of sake... it was great night.


先日、最近新しく出来たHakkasanのMayfair店へ行ってきました。
今回ご一緒したのは山口県にある、旭酒造、常務の桜井さんそしてそのお酒を海外に広めるべくパリでご活躍される飯田さんです。
元からあったHakkasanへはずいぶん前に行った事があるのですが、その後なぜか、かなり遠ざかっていました。

予約の時間より少し早めに着いたので、メニューを見ていると、以前一緒に働いていたソムリエが声をかけてくれました。2年ぶりの再会に話が盛り上がり、でもお互いの活躍を確認し合い、なんだかとてもいい気分になりました。
桜井さん、そして飯田さんが加わった後はまずシャンパンで乾杯。
そして、その後は勿論日本酒を頂きました。Hakkasanの日本酒のセレクションはそんなに大きくはないものの、とっくりで頂けるものも何種類かあったりと、とても気の利いたメニュー。
お料理は私達のウェイターにお願いして、お任せにする事にしました。
彼はとても親切で、私達が食べられる丁度良い量をアレンジしてくれました。
今まで、個人的にあまり良いイメージが無かったHakkasan、今日は何から何までとても美味しく、サービスも満足でかなり好感度アップ↑。

お酒を担いで世界中を旅されている、飯田さんと桜井さんのお話を聞くだけで私もなんだか一緒に旅行したような気分になりました。
沢山食べ、かなり飲み、もの凄く笑って、はぁー今日は最高の夜でした。
飯田さん、桜井さん、本当にありがとうございました!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...