Friday 12 July 2013

nothing to waste...

I used to have a dog called Jake in Tokyo.
He was a little sausage dog (kaninchen dachshund!) with full of energy and he loved to chew toilet rolls and make a mess all over the house.
Sadly he's past 4 years ago after he's been my little brother and best friend.  
He was my life.

The art is not only found on the canvas or in the museum. If somebody said old milk cap is a piece of art, it would be. Kid's drawing, some famous person's foot mark, or even old news paper that just picked up from the bin, if you fold the nice origami bird with it, it will be the art too...  

The french artist, Anastassia Elias who is creating this beautiful world inside of the toilet rolls. Toilet rolls are definitely not rubbish. For her and my Jake. Just change the way you look at them, anything could be a piece of art. 
And a toy... 

東京の実家で、以前犬を飼っていました。
名前はジェイク。ミニチュアダックスフンドで、いつも元気一杯、そしてトイレットペーパーの芯をかじるのが大好き。よく、無惨にもぼろぼろにかじられた芯が散らかっている事が有りました。
私にとっては小さい弟、そして親友の様だった元気一杯のジェイクも、4年前に亡くなってしまいました。
彼は私の全てでした。

芸術は、キャンバスの上や、美術館でしか見つけられないという物では有りません。
もし、誰かが古い牛乳瓶の蓋をアートだと言えば、それは芸術になるわけです。子供の書いた絵、有名な人の足跡、そしてゴミ箱の中から拾って来た新聞紙で奇麗な折り紙を折れば、それは立派なアートの一つとも言えるでしょう。

フランス人のアーティスト、Anastassia Eliasは、このとても素敵な世界をトイレットペーパーの芯の中に作り出しています。
トイレットペーパーの芯は、彼女にとってはゴミではない。そして私のジェイクにとっても。見方を変えるだけで、いろいろな物が生まれ変わり、素敵な芸術の一つとなるからです。
そして、おもちゃにも…。



 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...