Friday 19 December 2014

i am home!

Hi!
Hugo and I, we've arrived in Tokyo!

It was Hugo's first longest flight(12hrs), and Thomas was not flying with us... I was very worried about everything. But actually so many people helped me, understood us. 
I've been reserched "how to survive in long flight with your toddlers" on internet for a quite while, and I was so prepared of worst of the worst.  But just couple of times Hugo was cry really loud but it didn't last long. Phew!!

So this is the tools I took for this long flight...
Kindle fire with down loaded a lot of kids programs (but it was not charged... my hart pounded.)
Kids Headphone
Dinosaur book with a lot of magnetic dinosaurs 
Sticker book
His usual book that I read before he goes to bed everynight
My handmade photo book(pictures of all his favourite stuff, from cartoon charactors to animals and laptop...)
Little toys such as cars, tractors and trains...
Buiscuits, brioche, fruits. etc

One of my friend recomended to wrap a lot of toys and sweets, then when the kids behave well for 30 min, 1hr whatever that is, you can give one wrap of the treat to the kids as a reward. I thought this is great idea, but Hugo is too young for that so I didn't try in this time.

We both slept for 3 hrs during the 12hrs flight. But somehow, I felt it was faster than I ever thought.
We are suffering jet lag.  Waking up in the middle of the night then nodding our heads in the middle of the day, but so far we are enjoying!
Japan is facing rare massive cold wave that go through on top of the Japan once in several years. So it is cold in here. But I am so exciting to discover the town after 2 years stay apart.

ただいまでーす。
やっと日本に帰ってきました。
息子と二人、先日成田に到着しました。

ヒュウゴにとって12時間の長距離フライトは初めて、そして私はトーマスの居ない飛行は初めての経験。もう何もかもが心配でした。
が、皆さん本当に親切にしてくださって、色々な方に助けられて帰って来れました。
出発前から、もう長距離フライトの事を考えただけで心配で心配で、インターネットで"幼児との長距離フライトをサバイバルするには"をリサーチをしていたので、最悪の最悪な状況は大分覚悟していました。
でも、ヒュウゴが大泣きしたのは2回位、それも以外と直に泣き止んだので最悪は免れました。ホっ!!

色々な方の経験談をもとに、今回のフライトで私が持ち込んだ物。
 Kindle fire(子供用の番組をダウンロードして、しっかり準備して行ったのも関わらず、まさかの充電切れ!!心臓が止まるかと思いました…)
子供用のヘッドフォン
恐竜の磁石付き絵本
ステッカー絵本
いつも寝る前に読む絵本2冊
自作の絵本(ヒュウゴの好きな写真を撮って作った物、お気に入りのキャラクターや動物、そしてパソコンまで…)
小さなおもちゃ車、電車、トラック等々
ビスケット、ブリオッシュ、フルーツ等の食べ物も沢山。

友人がおもちゃやお菓子を一つ一つラッピングして、30分や1時間、いい子に出来たらご褒美に一つ子供にあげる、と言う案を提案してくれましたが、ヒュウゴにはまだちょっと早いかなと思ったので今回は断念。でも、凄く良い考えですよね!

私もヒュウゴも機内で寝たのは3時間程。
それでも想像以上にあっという間のフライトでした。
今は2人そろってジェットラグ。夜中にぱちりと目が冴え、日中は頭がこっくりこっくりする程の睡魔。それでも、久しぶりの日本、楽しんでいます。
日本は今、数年に一度の大寒波が日本海側や東北を中心に深刻になっています。
私も、ロンドンの方が寒いと思っていただけに、正直びっくりする程の寒さ。でも、2年ぶりの 日本、楽しみまーす!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...