Tuesday 17 August 2010

melon gazpacho

As I've mentioned already, I love gazpacho.
But I never knew there is many types of gazpacho until I've tasted such a delicious melon gazpacho at DEHESA -charcuterie & tapas bar- where is on the Ganton street, in central London.
It was so tasty.
Since then I always wanted to try to make melon gazpacho.

It was about almost two week ago when we hire the smart car in the week end.
We had nice trip to country side and on the way back home we did BIG shopping that usually we can not without car. We bought so many stuff, even something that we can get from around our flat....

The melon was finally ripe well (almost forgotten!) so I thought about melon gazpacho.
I've checked recipe on the internet, but so many different styles and so many different ingredient....
So we decided to follow OUR recipe and used simply melon, peppers (green, yellow and red), white wine vinegar, salt and pepper, dash of cranberry juice (I don't know why but one of the recipe used) and olive oil. We didn't want to kill anybody after, so we avoid to use garlic.
And served it with toast and butter.
It was not great as the one from DEHESA, but it was very nice and fresh.

前にも少し書きましたが、私は、ガスパチョが大好きです。
しかし、DEHESA -charcuterie & tapas bar- という Ganton streetにあるレストランで、メロンのガスパチョを頂いたときの感動は今でも
忘れず、その時初めてトマト以外でも美味しく作れる事を知りました。それからというもの、機会があったら是非挑戦してみたいレシピの一つでした。

もう2週間程前になりますでしょうか、週末に車を借りて、郊外へ行った帰り道、スーパーで、いつもは車がないために出来なかった一週間分の買い物をまとめてしました。近所で買えそうなものまで勢い余って買い込んでしまうのは、いつもの悪い癖です…。
丁度、きれいなメロンが半額だったのでついでに購入。

先日、ようやく甘い匂いがして来たので、(若干忘れていた感はありますが)メロンのガスパチョ作りに挑戦しました。レシピをインターネットで調べてみたのですが、あまりの種類の多さに、なかなか意見がまとまらず、仕舞いには私達流のレシピで行こうと決断。
材料は、赤、緑、黄色のピーマンそれ
ぞれ、メロン1個、白ワインビネガー、塩こしょう、オリーブオイル、クランベリージュース少し(レシピに書いてあったので)。
ニンニクやタマネギを入れても美味しいと思いますが、今回は使わずに、トーストとバターを添えて頂きました。
DEHESAのものには勝てないけれど、とても美味しく頂きました!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...