Thursday 10 February 2011

come dine with us! -Japanese night-

We've invited our friends Vanessa and Alix to our place for "come dine with us" last night.
I've planned this dinner since 2 weeks ago and we were really busy to run to many shops to get the right ingredients for the dinner.


The menu was....

Appetizer


Wild Sea Bass sashimi Salad

Thomas prepared all salad dressing and vegetables. Hope you can see the vegetables, they are so perfectly thinly cut. Even Thomas was impressed with himself. That was great work. And sauce was really tasty.
昨日、友人のVanessaとAlixを夕食に招待しました。
今回の夕食は2週間ぐらい前からすでに予定していて、私達は食材を調達するべく、先週末からあちこちへ飛び回っておりました。とっても忙しかったです。

さて、本日のお品書きは…。
前菜

鱸の刺身サラダ。
トーマスがドレッシングから、野菜の千切りまで担当。写真であまりはっきりと細く切られた野菜が見えるか分かりませんが、ネギ、人参、キュウリの千切りは大したものでした。トーマス本人もかなり満足の様子。こりゃぁすごい、私も本当にびっくりでした。ドレッシングもとっても美味しかったです。



Assorted Inari Sushi
Stuffed with rice with kombu+white sesame seeds, rice with red Shiso leaves and rice with pickled cucumber+green Shiso leaves+radish.
The colors were pretty and we could taste 3 different flavors. I love Inari sushi since I was a kid. And I think many non Japanese people like Inari sushi too.

3色変わり稲荷寿司
今回は3種類の変わりご飯を詰めました。
昆布+胡麻、ゆかり、そして青しそ+キュウリ+大根の、緑色の3色です。
3種類とも色がはっきり違うので、見た目にもいい感じ。お稲荷さんって子供の時から大好きです。私の周りの友人達は、お稲荷さん好きな人が多く、トーマスも好きな日本食のトップ5には入るくらいお稲荷さんの大ファンです。



Green beans salad with Tofu dressing
This is very traditional japanese dish. I thought I used too much Tofu, but it was still tasty and everybody happy.
インゲンの白和え
ちょっとお豆腐の量が多かったかなとも思ったのですが、皆オイシイ、オイシイと言って食べてくれたので、ま、結果オーライで。



Main

Sukiyaki
It was delicious. I was worried if they would like eating food dipping into raw egg, but everybody loved it so much. Pheww...
そしてメインは本日の主役、すき焼きです。
(すき焼きの後にはうどんも用意していたのですが、皆お腹いっぱいで、うどんは抜きになりました。)
始めは、生卵にすき焼きをつけて食べる、というのに抵抗があるのではと心配したのですが、皆、オー、こんな上手いものは食べた事ナーイ!と、かなりお気に召した様子。良かった…。





Dessert

Shiratama dumpling with creamy papaya sauce

Shiratama dumpling are so easy to make. And I like the fact that you don't need long time to prepare or cook. This is great especially when you having company and you really don't want to stay away from the table for long time. We finished this dessert very quick, even we were really full.
Everything were so tasty and we enjoyed very much. We watched a film after dinner but Thomas, Alix and I was fall in asleep and only Vanessa could finish watching it. We had so much fun and really relaxing evening.
そしてデザートは、白玉とパパイヤソース。
白玉ってとっても作るのが簡単だし後片付けの手間もかからないので、特にお客さんが居る時にはキッチンにずっといなくても出来るデザートとしてとても便利です。
お腹が一杯にも関わらず、皆デザートはぺろりと平らげ、特に
VanessaAlixはかなり気に入ったみたいで、もうちょっと作れば良かったかなと思った程でした。
食事が終わった後は、皆で映画鑑賞。早起きした
Alixと、トーマス、そして私は映画の前であっという間に眠りに落ち、最後までしっかりと観れたのはVanessaだけ。
とっても美味しく、そしてのんびりとした夕食でした。


Thank you for the flower. I love tulips and it is sitting in the living room now... very pretty.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...