Monday 25 April 2011

IWC 2011


This time of the year has come. I'm so shocked how time past so fast recently. Which means I'm getting old?! or I'm enjoying my life?! Lets think I'm enjoying my life. And it is true. International Wine Challenge was held at the Barbican center on 18th April. I've been judging sake at this challenge for past few years. I found this challenge is getting better and better every year, both organizer and quality of sake. I had a really great time with the members of my group today. One of my favorite person Ema has great personalty and passion. It was great opportunity to talk about sake with her. I've tried 101 sake and found several great sake. I hope, I'm REALLY HOPING this sake could get medal... The result will be up on 17th May. I can not wait!!

さて、今年もこの時期がやって参りました。
最近、時の経過が以前にも増して恐ろしく早いと思うのは歳のせいでしょうか。それとも日々の生活が充実しているからでしょうか。


4月18日、IWC(インターナショナルワインチャレンジ)が今年もバービカンセンターで行われました。このイベントで日本酒の審査を初めてかれこれ数年、日本酒の品質、そして運営等年々良くなってきていると思います。

今年はチームの皆と、とても有意義な時間を過ごす事が出来ました。
私の憧れの一人でもあるEmaさんと初めて同じチームであった事もあり、いろいろ話す事ができました。
今年は101種類の日本酒を審査。中にはとても素晴らしい日本酒も何点かありました。
これらの日本酒は全てシニア審査委員によって改めて審査されますが、私達のチームで出た良い結果が反映される事をとても強く願っています。

結果は5月17日に発表される予定です。
今から待ちきれません!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...