Friday 15 April 2011

my birthday treat 2

So this is our second day in Copenhagen.
Few things I can think of "the Copenhagen" are...
さて、コペンハーゲン二日目。
これぞコペンハーゲン、というものがだんだん分かってきた。


Clean public transport.
清潔感のある交通機関。


Art on the street.
落書き。


Antique.
アンティーク。


Posters everywhere.
張り紙。


Bicycles.
自転車。


Designers furniture.
勿論、デザイン家具。



Second day in Copenhagen, unfortunately weather was not great as yesterday.
But we had such a amazing sunny day yesterday so never mind.
We walked to the king's palace to see the changing of guards.
It was very simple, super organized and police were so calmed. Not like London!
今日は昨日と違ってあいにくどんよりした天候。
でも、昨日あれだけ天候に恵まれた事だし、ま、良いか。
ホテルからすぐのコペンハーゲンの宮殿へ、衛兵の交代式を見物に行きました。
なんだか、ロンドンで見るのと違ってとてもシンプル、そして警察もとーってもリラックス。いつもこんな感じなのかな。


Looks like a little crayon, small heart window is really cute.
なんだか色鉛筆みたいな衛兵のステーション。小さなハートの窓がかわいい。

We walked around the town again....
その後はまたぶらぶらお散歩。




We had lunch at this cafe.
We've only got a dutch menu in front of us, and nothing we could read. We spend good 15 minutes to order food. (kindly the couple next us told us what it was....)
ランチはこちらのカフェで頂きました。
英語のメニューが無く、とってもオーダーに困りました。恐らく15分は裕にかかって、やっとの事でオーダーできました。(隣に座っていたカップルが、最後は英語で説明してくれました…。)



I had a beer, I can not remember the name but I ordered a beer with little yellow chic was on the draft.
なんて言うビールを飲んだのか良く覚えていないけど、黄色いひよこがビールサーバーのラベルに描いてありました。美味しかったけど。

Another little heart...
あ、またハート発見。


It was really nice. I loved the place.
とてもいい感じのカフェでした。また一つお気に入りの場所に仲間入り。






Getting very cold and started pouring...
It's time to have a break.
I had a tea and Thom had a tiramisu late.
だんだん夕暮れに近づくにつれ寒くなってきた上に、雨がぽちぽち。
ちょっと休憩でもするか、とまたカフェへ。
私はお茶、そしてトーマスはティラミスラテ。




After the dinner, we went to a jazz club.
It was jam session night and many young people (seems like school boy) were playing jazz. Definitely not like London.
It was really great place. We enjoyed the music so much.
夕食の後は、行きたかったジャズクラブへ。
ジャムセッションでしたが、あまりの若いプレーヤー達(キミタチお酒飲めるの?と思うくらい)に少々戸惑う二人。ロンドンでは明らかに見る事の無い光景でした。
でも、音楽も雰囲気も抜群。とっても楽しめた夜でした。



On the way to hotel we got this classic designed chocolate from seven eleven....
帰り道、ふらっと寄ったセブンイレブンでこんなレトロなパッケージのチョコレートを発見

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...