Friday 22 July 2011

sake tasting night vol4.


It was our 4th sake tasting event.
It was held at Casa Brindisia in South Kensington.
One of my sake supplier, Tachikawasan recommended to us, and some of y colleague told me this restaurant is always very busy... So I was really looked forward to have tasting at this restaurant.
Iida san and Sakuraisan from Asahi brewery kindly joined our sake tasting, event they were really busy.... Thank you very much.
The restaurant staffs were really helpful.We had few recommendation and signature dishes to share.
All dishes were really nice and homely.
さて、今回で4回目を向える日本酒の会。
今回は、South Kensingtonにあるスペインタパスのお店
Casa Brindisiaでお世話になりました。
いつもお世話になっている太刀川さんのご紹介でしたが、同僚の何人かに聞いてみると知っている人が何人か。聞く所によると、いつもかなり混み合っているとか。楽しみです。
旭酒造の桜井さん、そしてパリにお住まいの飯田さんもお忙しい時間を割いてご参加くださいました。ありがとうございます。
スタッフの皆さんはとてもご親切。
薦めて頂いたお料理やら、人気商品なんかを皆でシェアしながら頂きました。
お料理は、おいしくて家庭的でした。






We've blind tasted 4 different types of sake. However I've ordered a bottle of wine before everybody arrive at the restaurant.
Nobody expected to taste wine tonight, so it was very interested to guess and everybody looks so confused because of the wine!
4種のお酒をブラインドテイスティングしました。
4種と言っても、内1種類は実はワイン。皆さんが来店する前にこっそり1本だけワインをオーダーしました。ただ、日本酒意外のものが出てくるとは予想していなかったので、皆さんとっても混乱されていました。でも、あんな風に出されると、意外と当てられないものでとても面白かったです。


So this is the answer of the night.
Juyondai Hanshu Yamadanishiki, Daiginjou
そしてこちらがお答え。
十四代の藩州山田錦、大吟醸。


Rueda Verdejo El Quintanal 2010


Gikyo Yamadanishiki Junmai Genshu

義峡 山田錦 純米原酒


Matsu no Tsukasa, Daiginjo Junmai

松の司、大吟醸純米。

We had a good time, food was great!

When we leave the restaurant, staffs just cutting Iberico ham in front of us and gave some slices for us to try... it was so tasty.
Also Olive oil in here is very tasty. You can buy it at the counter.
once again, special thanks to Sakurai san and Iida san!
お料理もとても美味しく頂きました。

丁度レストランを出る時に、スタッフの方がイベリコハムをスライスしている所に遭遇。
女子4,5人で眺めていると皆に少しづつ切ってくれました。美味しかったー!
オリーブオイルも美味しくて有名だとか。カウンターで購入可です。
改めて、太刀川さん、いつもお忙しい中お時間を造って足を運んでくださる皆様、それから今回のお客様桜井さん、飯田さん、ありがとうございました。
次回は是非最後までご参加ください。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...