Monday 31 October 2011

Kawatsuru sake seminar

 Mr Kawahito is 6th generation president from Kawatsuru sake brewery. 
Kawatsuru brewery stands in Kagawa prefecture, which is famous for its fresh yellow tail. 
It was the second time I meet with him and today we are honored by having him at our restaurant to give an exclusive sake seminar to our staffs.
川鶴酒造株式会社、6代目社長の川人裕一郎さんが、今回お忙しい時間を割いて、私達のスタッフの為、特別に酒セミナーをしてくださる事になりました。
川鶴酒造は、香川県に1891年から有る、歴史のある酒蔵です。
香川県と言えば、蔵のある辺りではハマチが有名だとか。
 He told us about his brewery, and his sake such as his brewer's history and types of rice, koji and water.
We had very serious questions from many staffs. And Mr Kawahito was really impressed with staffs' attitude and how everybody take sake very seriously.
I was so glad that everybody enjoyed and had a good time. 
At the end he gave us a calligraphy scroll written by his father. 
川人社長が、スタッフの為に川鶴酒造の酒についてお話ししてくださいました。
 お米の話や、麹、酵母、造りの事まで詳しくお話しいただきました。
スタッフからは、びっくりするような、かなり内容の濃い質問もかなりありました。
川人社長は、スタッフの姿勢と、それから日本酒に対する彼らの思いにとても感心されていたご様子。
私もスタッフの熱いまなざしに、とてもうれしくなり、皆とっても楽しんで、今回のセミナーは大成功に終わりました。
そして、セミナーの終わりに、なんと光栄な事に、お父様がお書きになった書を頂きました。
その書を手に、記念撮影。
This is the selections of the day today. 
Kawatsuru Umakuchi, Junmai and Kawatsuru Fukuroshibori, Junmai Daiginjo. 

Special thanks to Mr Kawahito. 
I'm look forward to see you soon!!
こちらが今日試飲したお酒です。
川鶴旨口純米と、川鶴袋絞り純米大吟醸です。
川人社長、この度は本当にありがとうございました。
またお会いできるのを楽しみにしています!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...