Monday 31 October 2011

from Greece

Thom and I finally manage to get proper vacation since 2 years...
We were so looking forward to and I was so happy to be out side of busy London sometimes.

Our first hotel on our vacation was 40 minutes drive away from Athens airport...very quiet beautiful beach resort Grand Resort Lagonissi.
Calm beach was just in front of our room. We had such a lazy couple of days. Get up, eat, beach, sleep, read, swim, sleep, eat, sleep, swim, shower, sleep, eat, sleep.... I felt like wasting our precious time at the beginning but we couldn't do anything else since we were working really really long hour before our holiday. 
So it was nice to just stay as human vegetables.
トーマスと私は、2年ぶりのホリデーをギリシャで過ごしました。
本当に、今までホリーデーらしい休みをとる事が出来なかったので、久しぶりにいつも慌ただしいロンドンを離れる事をとても楽しみにしていました。

今回のホテルはアテネ空港から車で40分ぐらいのとても静かなビーチリゾート、Grand Resort Lagonissi.
静かなプライベートビーチが部屋のすぐ前に 広がります。
せっかくホリデーに来たというのにかなりのぐうたらぶりを発揮する私達。
始めの2日間は、とりあえず起きる、朝食、ビーチへ、寝る、ビーチで読書、少し泳ぎ、また寝る、何か食べて、また寝る、少し泳いで、部屋に戻りシャワー、昼寝、夕食、就寝。私は正直、せっかくの休暇を無駄にしているような気がして仕方なかったのですが、休暇に来る前日まで、心身共にかなり根詰めていた私達は何もする気になれず。
と、言う事ですっかり人間の有るべき姿に戻れた、というか、始めはそんな二日間でした。
 Local restaurant, XH. MA. 
The restaurant was packed when we went around 22:00. All staffs were really kind and full of energy. I loved this buzzy atmosphere!
地元のレストランXH. MA.
ホテルの食事にもすっかり飽きたので、ホテルのスタッフのすすめでこの近辺をウロウロ。私達が着いた22:00ころ、レストランは満員。
小さな子供達も普通に公園で遊んでいます。
 スタッフの皆さんはとても親切でとってもエネルギッシュ!!こういう熱いレストラン、大好きです。
After 4days stayed in Grand resort Lagonissi, we've flew to very unique cultural island Santorini.
Santorini is famous of fresh seafood, beautiful architecture and wine. Santorini is a volcanic rock. Any beach wherever we've been there were mystically black sand.
4日間のGrand resort Lagonissiでの滞在の後は、Santoriniへ飛びました。
Santoriniは、新鮮な魚介と、素敵な建築物、そしてワインで有名です。
そしてSantoriniは、火山灰で出来た島です。と、言う訳なので岩は勿論、ビーチも真っ黒です。 
 This is our Hotel.
こちらが私達のホテル。
 Really nice to walk around.
White aubergine, one of the popular delicacy in Santorini. 
Santoriniはとても素敵な町並みが有名で、歩いているだけでいろいろな物を発見できます。こちらは名物の白いナス。

The view from the top. It was very unique and so beautiful. 
高いところからの島の眺め。
 

This is one of the greatest restaurant we've been in Santorini. 
One of my colleague Kelvin recommended to go Selene. Location was so beautiful, we were enjoying sun set while having aperitif. 
同僚の、Kelvinが薦めてくれたSeleneです。きれいな眺めのレストランで、オレンジ色の夕焼けを見ながらカクテルを頂きました。
 We had an amazing dinner, with great service. 
All dishes were so beautifully presented and SO GOOD. I just want to come back to Santorini just to be able to visit Selene again.
お料理はとても素晴らしく、サービスもとても暖かみがありました。
このレストランに来る為に、Santoriniに戻りたいと思う程です。


 After such an amazing dinner last night, we wake up late and head off to the red beach. 
It is only beach where sand are not black. Very unique.
昨日の素晴らしい夕食とワインのせいか、ちょっと遅く起きてしまった私達。
早速有名なred beachへ。このビーチの砂だけは色が赤く、とても不思議な感じ。

We skipped swimming at the red beach. (getting too crowded...)
So we took our quad, then went to Boutari winery in south west of Island. 
だんだんと混んできたので、このread beachはとりあえずパス。
島の南西にある、 Boutari wineryへ。

We did few(10 types, just few...) tasting and some of the vintage were quite good. 
Lady from winery took her time to explain about vintages, process of wine which is really interesting. So after we left winery with couple of bottles of wine, we tried to visit field.
何種類かの(10種類程)試飲をさせてもらいました。
スタッフの女性の方が、とても詳しくビンテージの事や、製法について等、説明してくれました。とても興味深かったので、ワインを2本程購入した後、実際フィールドを見に行きました。 
 This is the vine tree in Santorini. Because of the strong wind and heat, tree can not stands like usual wine tree. So they spend several years to curve the branch. 
Grapes are growing in the basket-look-a-like branch. 
Rain is pouring probably 2 or 3 days in the year (I could not believe this!!) , so leaves on top of the grapes protect fruits from the direct sunshine and keep the humidity. 
It was really amazing things to see for us.
こちらが、Santoriniのワインの木です。強風と、強い日差しの為、ワインの木は通常のようには育てられないのが理由です。
何年かの年数をかけて、少しずつ枝を曲げて行きます。そして、ぶどうは枝で出来たカゴのようなものの中で育ちます。Santoriniの年間降水量はとても低く、一年に片手で数える程。なので、枝のカゴの上に覆いかぶさる葉が太陽の日差しをさえぎり、湿度を保ちます。

 The night at Restaurant Nicolas. 
This place was so busy every night. It seemed like queuing outside is usual. 
Actually, there is few restaurant people queuing to get in, in Santorini. It is not common things in England. 
In Japan?.... we go only place where queuing outside!!
Restaurant Nicolasでの夕食。
こちらは毎日表で行列ができる人気店です。
そういえば、Santoriniでは行列のできるレストラン、結構見かけます。
イギリスだったらあんまり無いけど。
日本だったら?… 行列のできるレストランにしか行きません!!

 After we left santorini, we took a boat to go to Mykonos. 
When we arrived at Mykonos, we were exhausted, thirsty and hungry.  
We went to one of our friends' restaurant Raya. 
It was so nice to see him. We had a very good night at Raya.
Santoriniの後は船に乗ってMykonosへ。
Mykonosに到着した頃にはすっかり疲れて、お腹もすいて喉もからから。
夕食に友人の働くレストラン、Rayaへ行きました。
久しぶりに友人に会えて、Rayaで素敵な夜を過ごしました。


  One of our favorite beach in Mykonos, the doughnut was so good especially when you are tired after swim. Sand in this island are not like Santorini. I could see little fish swimming with me!!

Sunset from our hotel. Every day, we sat under this sunset. This is vacation isn't it? 
Mykonosでのお気に入りのビーチ、この至って普通のドーナッツは、泳ぎ疲れた身体には最高。ビーチの砂もSantoriniの真っ黒な砂とは全然違います。泳いでいると、小さな魚も一緒に泳いでいるのが見れました。

ホテルからの夕日。
こうして、毎日、毎日夕日を眺めながら過ごしました。これこそホリデーですよね。




 The day before we go back to London, we've stayed in Athens.
Another great restaurant Spondi. Venue and all dishes were Beautiful. It was one of our vacation's highlight. 
ロンドンにいよいよ戻る、という前日、一晩だけ飛行機の都合もあってアテネに滞在しました。
アテネでたまたま見つけたミシュランレストランSpondi
内装も、お料理もとても素晴らしかったです。今回の旅のハイライトになった程、思い出深い食事になりました。
Good night Athens from our hotel. 
おやすみなさい、アテネ。
Good morning Athens from our hotel, and bye bye.
おはよう、そしてバイバイ、アテネ。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...