Tuesday 12 June 2012

I've passed!!

I'm completely forgot to talk about this.
I've never told anybody, I've been studying technical skill of making sake for a year.
And I'm luckily complete the course.

I've been thinking there is so many sake books that I can find and website that related to sake... but they are not fun enough for me anymore.
I've been looking for any kind of sake books that satisfied me.  But there isn't.
One day, someone who I know very long time told me about this program, and I've been trying to study after work and before work... It was not easy but many facts encourage me to finish this study. 
I don't know where this knowledge takes me but I felt so fulfill when I manage to finish something. 

実は、ブログに書くのをすっかり忘れていた事があります。
今まで、誰にも話した事が無かったのですが、日本酒の技術幹部養成基礎講座の通信教育を一年間に渡り勉強していました。
幸運な事に、無事コースを修了する事が出来ました。

ここ何年か、日本酒関係の本やウェブサイトではなかなか満足出来る物が見つからず、もっと日本酒の事を学びたいと思う気持ちがとても強くなっていました。
丁度その頃、長くお付き合いさせて頂いている方が、この講座の事を教えてくれました。
休みの日には勿論、仕事の後や、仕事の前にも勉強し、正直すごく大変だったけどいろいろな人や物に支えられました。
この知識が、将来どういう事に繋がるかまだ解りませんが、修了する事が出来、充実感一杯です。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...