Friday 22 November 2013

baby food

It's been 2 months since Hugo started to eat solid food.
My mum send an cook book from Japan, and honestly that was the best present ever. I read through every single pages and learned a lot about feeding. 
All recipes are so colorful and looks so healthy.

Now Hugo is having more mushed and textured foods. Sometimes very difficult as he's just teething now, but usually he's eating very very well.  (he's even cry if I don't feed him fast enough..)
I thought, to cook some foods for baby are not fun. But actually I'm enjoying very much.

Every morning, I'm thinking about what to cook for him today. 
It is such a nice feeling to cook for somebody :-)

ヒュウゴが離乳食を食べるようになってから、2ヶ月が経ちます。
実家の母が送ってくれた、離乳食の本を隅から隅まで読み尽くし、かなり離乳食については学びました。この本、正直私にとっては最高のプレゼントでした。
どのレシピもカラフルで、そして身体に良さそう♥

ヒュウゴはとろとろのピューレを卒業して、最近ではつぶした野菜、7倍がゆ等の舌を使ってつぶしながら食べる食事にもだいぶ慣れてきました。慣れて来たと言っても、丁度歯が生え始めてるので、時々難しい時も有りますが、基本的には何でもしっかりモリモリ食べます。(時々、食べさせるのが遅くて泣かれます…)
離乳食を作るのって面倒なのかなと思っていたのですが、かなり楽しんでいます。

毎朝、さて、今日は何を作ってみようかなと考える事から一日始まります。
誰かの為にご飯を作るって、本当にいい気分です。





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...