Tuesday 26 November 2013

first day going back to work after my maternity leave

It was my first day return to work, after taking care of my baby Hugo everyday non stop for 8 months. 

When Hugo's nanny has arrived at home, Hugo was playing by himself on his bed. So Thomas went to his room and pick him up. Hugo was smiling as always and even nanny picked him up, Hugo seemed very happy. 
So, we are relieved that we can go to work without worry. 
Well, I was not worrying so much about leaving him to his nanny, but first day, my new chapter, new challenge... I was so overwhelmed. 

After Hugo is looking at his new friend/nanny for about 10 minutes, all of sudden he's started to cry. He doesn't cry like that usually. It sounds like proper baby cry in a cartoon or something. 
My heart melted.    
But glad Thomas was next me and I manage to hold my tears... ;-( couple of minutes later, he stop crying by distracted with his toys. 

So I went to work. I was so nerves and my heart were pounding fast. 
I was like a little girl, first day coming to school.
I've felt so strange to come to work. Taking a tube without my belly, walking so fast like other people, I can walk down or up to stairs without catch my breath. 
I felt like its been very very long time, but I felt like it was just last month I was here with my big baby belly. 

I had enormous welcome by all boss, staffs and colleagues and actually I was really emotional. I was happy that I have a place to come back and people are happy to see me and work with me. 

During my maternity leave, I really suffer physically and mentally. 
I realized how lucky person I am today. 
I am working in one of the best restaurant in London with those amazing people. 

Thank you very much everyone. 
I'm home, happy to be back.  

なんだか緊張しましたが、今日は私の職場復帰初日でした。
今まで約8ヶ月間、息子といつも一緒で、ピーと泣けば、あ、あれね、グズグズすれば、あ、これね、と、そんな 毎日でした。

今朝、ナニーさんが到着した時ヒュウゴはベットで一人で何やらゴソゴソ遊んでいました。私が離乳食の準備やら、身支度やらをしている間、ちょっと遅めの出勤時間にしてくれたトーマスが、ナニーさんに色々説明してくれていました。
そしてベットからトーマスに抱っこされてやって来たヒュウゴは、いつも通りご機嫌。ナニーさんが代わりに抱っこしてくれても、ずーっとニコニコ。

それを見た私達、すっかり安心しました。心配している訳ではないけれど、やはり私もトーマスも二人とも居ない中で、ちゃんとご飯食べられるかな。ちょっと昨日の夜からゲホゲホしてたけど、大丈夫かな。そして私の仕事の事、子供を持ちながら職場復帰する事、そんな事がわんさと頭の中をぐ〜るぐ〜る巡り巡っていました。

そして10分ぐらい皆でヒュウゴを囲んで遊び、彼は相変わらずニコニコ、そしてナニーさんの顔をじーっと見る事数分、いきなり"ふぇぇーん"と泣き出したからびっくり。
本当に、赤ちゃんみたいな泣き方で(赤ちゃんなんですけど…)、いつもはあんな風に泣かないので私もトーマスも本当にびっくりしました。
大粒の涙をぽろぽろ流しながら、この"ふぇーん"が続く事約数分、最後はおもちゃでごまかし、泣き止みました(汗)
一瞬私も泣きそうになったけど、トーマスが横に居たお陰で、乗り越えられました。ほんと、危なかったぁー。



そして私は仕事へ。
なんだか初めての学校に登校する子供の気分。 
出勤途中ももの凄ーく不思議な気分。電車に乗る時も、優先席を気にしたり、いろんな人にスンマセンって言いながら座ったりせず、階段の上がり下りも息が切れなし、そして乗り換えの時、早く歩けるー!!私。

会社に着くと、上司や、同僚からは盛大な歓迎。
なんだか涙が出る程嬉しかったです。
私の戻ってくる場所はここにずっとあって、そして皆私に会えた事、そして一緒にまた仕事ができる事をこんなに喜んでくれるなんて、本当に感無量でした。

産休中、体力的にも、そして精神的にも相当な壁にぶつかった私。
ロンドンでも最も有名なレストランのうちの一件で、こんなに素敵な人と仕事ができる事、 自分がどれだけラッキーな人間か、今日皆から教えてもらいました。

皆、ありがとう。
そして、ただいま。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...