Thursday 20 May 2010

Brin de paille


I've tasted cheese Brin de Paille cheese.
I bought it from local super market.
It is made with fresh cow's milk. It is originally from the pays d'Auge in Lower Normandy. It was super creamy and soft white cheese. It has a light flavour, no usual stinky cheese that I love. But I like this style of cheese, creamy but not too rich in flavour, so I ate a lot, I think. (sorry, Thom...)

今回は、近所のスーパーで
Brin de Pailleを購入しました。
正直、まだ熟していないと思ったので冷蔵庫で3、4日寝ていたのですが、実は食べごろだったので慌てて頂きました。新鮮な牛乳でできたこのチーズは、ノルマンディーの特産です。
味は、とてつもなくクリーミーで、柔らかく、香りもとても控えめで、普段私の好きなクサイチーズとは大違いでした。
とは言っても、この手のタイプはとても好きなので、多分、たくさん食べてしまったと思います。(ごめん、トーマス…)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...