Saturday 21 September 2013

lapanco

One of my favorite place where I could feel so relaxed, be able to forget about hustle and bustle and don't think about work is hair salon. I love the smell, light (usually soft and cozy) and atmosphere. 
In Tokyo, I've been to this hair salon for over 15 years. This is the first ever hair salon where actually listen to me what I want, not what they think would be nice. 

Last time when I went back to Japan I saw the lady who is always cut my hair.
And she told me about her new hobby. 
Well, I've looked into her website and it does look so much more than hobby. Because her exibition made great success and she has even published a book!!

Those dolls were all handmade and every single dolls has different face and character. 
It does reminds me the temple in Kyoto, where holds 1001 Buddha statues and all looks different(Sanju Sangen Do). If you are interested, please visit her website!! They are very very cute.


都会の喧噪から逃れ、リラックス出来、そして仕事の事を唯一考えない場所と言えば、私にとっては美容院です。
なんと言っても好きなのがあの匂い、そして照明と店内の雰囲気です。
東京では、もう15年程同じ美容院に通っていました。この美容院が唯一私の“望み”を聞いてくれた所。ここに辿り着くまでは色々試しましたが、どこも“私の希望”より、“美容師さんのこうした方が、ああした方が”を優先され、いまいち納得いかない気分で店を後にする事が殆どでした。

そして去年の帰国時、いつも私の髪を切ってくださっている方に地元で偶然お会いしました。
色々話したい事は有ったのですが、お互い時間がなく、それでも新しいご趣味を始めたことを伺いました。
後でウェブサイトを拝見したり、送って頂いた写真を拝見した限りでは、個展は大盛況、そして写真集まで出版されたとか!! これは趣味の境域を超えているのではと思いました。

このお人形さん達は全て手作り。
そして一つ一つ表情が違うんですって。なんだかほっこり癒されるってこういう表情ですよね。
一つとして同じ物が出来ないって聞いて、京都の三十三間堂を思い出しました。やっぱり手作りって作る時の気分や思いで、違ってくるんですね。
 興味の有る方、お時間のある方、こちらでチョット一息してみてはいかがですか?




  

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...