Sunday 8 August 2010

Ippodo tea tasting

Ippodo Tea Co. has almost 300 years history in Kyoto.
"Tea" is not only a "Tea". Tea has many different styles, taste, and production method.
Especially, for most of the Asian culture are very close to tea since ancient time.

More than just a retailer, Ippodo is a multifaceted tea company directly involved in the procurement and blending of highest quality of green tea.
I've been kindly invited to Ippodo tea tasting at L'etranger restaurant, from Miss Keiko who has a great passion of introducing and importing Japanese tableware into UK.
京都に本店を構える一保堂茶舗には、300年近い歴史があります。たかがお茶、されどお茶。土地柄や、製法によってその酒類は様々で、特にアジア人にとってお茶は、日々の生活に無くてはならないものではないでしょうか。

英国在住で、日本の食器や、食品などの輸入、販売、を手がけるけいこさんから、先日ご親切にもL’etrangerで行われる、お茶のテイスティングに呼んで頂きました。


The tasting started very smoothly.
Iced Gyokuro Kanro tea greeted us.
There are 35 colorful different tea leaves from Ippodo on the table.
当日は、各料飲店等の関係者が集まり、テイスティングは和やかに行われました。
レストランに着くと、まずは冷たく冷えた玉露甘露、でリフレッシュ。
テーブルには、35種類もの一保堂が扱う茶葉が並べてあり、その色のきれいな事。


I didn't know that 70% of ingredient are extracted with first drip.
And last drop is always important for any kind of tea.
I thought about my ex-boss when I was working at Hyatt... he is the one always telling me that.
70%もの茶葉に含まれる成分は、始めの一番出しに出てくるとか。
そして、どんな酒類のお茶でも共通して言えるのは、最後の一滴がとても大事だと言う事。
そういえば、昔、ハイアットに勤めていた時、料理長が言っていたのを思い出しました。


We've tried about 10 different types of tea.
All selections were so different, tasty and made me relax.
When I tried some of the Bancha, it brought back some nostalgia....
school trip, sports day at junior school, my mother used to give me a bottle of Bancha tea.
私達は全部で、10種類のお茶を順番に頂きました。どれも本当に美味しくて、ホッとする香りと味でした。何種類かの番茶を頂いた時、とても懐かしい香りに、私は子供の頃の、遠足や運動会で母がいつも持たせてくれた水筒が思い浮かびました。

Also we had a Maccha with chocolate.
I haven't had Maccha for AGES! It was beautiful, and I had 2 cups...
And 2 volonteers were trying to make Maccha in the traditional way.
Both of them looked very serious.
We've also tasted new vintage tea that were released on the market in May 2010 and sold out in July 2010. How lucky!!
後半では、抹茶をチョコレートと一緒に頂きました。
抹茶なんて本当に何年ぶり?!とても美味しく、2杯も頂いてしまいました…。
参加者の2人が、ボランティアで抹茶を立てています。かなり真剣。
5月に販売し、7月には売り切れてしまうという今年の新茶も運良く頂く事ができました。
なんてラッキー。

I had a really good time.
I've learned many things and tasted many teas.

Special thanks for Miss Keiko and L'etranger.
とても素晴らしいお茶をテイスティングし、いろいろ勉強になり素晴らしい方々に出会え、素敵な午後になりました。
けいこさんと、L'etrangerに深く感謝します。
ありがとうございました。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...