Friday 16 July 2010

British Grand Prix...

I've been so busy for these last few weeks....
Finally I've done sake menu changes at restaurant today, (pheww!!)
Now we are having new summer sake selections for next couple of months and it seems everything going well, so far... so, I am happy.

It's been already a week after British Grand Prix. Which, I’ve just realized today…
It was such a beautiful day on last Sunday at Silverstone in Northamptonshire. I was wearing sunglasses but too hot to wear it. It does sound weird... I have a small nose and most of the sunglasses are never fit well on my face or if fit, would be fit too well and feel like wearing plastic black mask in the hot sunny day. Shame on my useless nose...
I've never been to watch grand prix at circuit. I was always thinking only somebody special could go there and I'd never have an opportunity to go there...

But I was a one of the special people in last week end.

The day started with a pint of beer under the crystal blue sky.
We’ve entered from gate 9 which took us for 40 minutes to walk in dry dusty street, from main gate. I was wearing thin leather flip flops which is definitely not great to walk on somewhere like this.
ここしばらく、忙しさにかまけて、なかなかブログをアップできませんでした。
今日、やっとの事で、日本酒のメニュー替えができました。
今回のメニューでは、”夏”にちなんだ品揃えで、9月中旬以降に始まる、ひやおろしの直前まで続く予定です。
出だしはまずまず好調の様子で、ホっと一安心。

今日、気がついたのですが、先週のブリティッシュグランプリから、既に一週間がたちます。
なんともジェットコースターのように過ぎ去った一週間…。恐ろしい。
先週の日曜日、ノースサンプトンシャーにあるシルバーストーンサーキットは天候に恵まれ、日差しがじりじり照りつけていました。
かつて、サーキットでF1のレースを観るなんて、きっと特別に選ばれた人だけが観る事ができるのだろうと思っていた私。意外と気軽に行けるものなんですね。

それはそうと、私達の一日は、一杯のビールで始まりました。
私達は、メインゲートから、乾いた砂と石だらけの道を40分近く歩いて、ゲート9から場内に入りました。薄い皮製のサンダルは、こんな凸凹道には勿論相性が悪く、かなり苦労しました。






We saw beautiful red arrows show just before the race. May be not many people would believe this but I was crazy about airplanes when I was younger.
The show was spectacular. Air planes were magnificent.
It‘s made my day, already....


My seat was at becketts and it was very hot and quite windy. Most of the people were covered with scarf and jumpers.
When the race has started, the 120 something decibel of noise get close to our seat. THAT makes me so excited. I’ve got on real F1 car before (not for drive off course! Ha ha…), but I’ve never thought the cars were so beautiful.
The race finished so much quicker than I was expected.
始めに、壮大な航空ショーを見物しました。
こんな事をここで暴露するのもなんですが、こう見えても自他共に認める、大の飛行機好きだった私にとって、久しぶりに聞く飛行機のエンジンの音に、レースの始まる前から、既に大満足でした。
私達の席は、見晴らしの良い
beckettsという席で、地上からやや高いせいもあり、とても暑い上に風が強く、まわりの観客は、カーディガンやスカーフなどを巻いている人がほとんどでした。レースがスタートすると共に、120なんとかデシベルの高音が近づいてくると、周りの観客からも歓声が上がりました。
なんだか、いつもテレビで見ているのとは違って、レースはあっという間に終わりました。



It was such an amazing experience. I’d love to go again but I don’t know when is the next time will be.
So let's hope…
今日の経験は、本当に、本当に、素晴らしい物になりました。また行きたいけれども、今度はいつ行けるか…。
行けると良いな。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...