Sunday 12 September 2010

cobnuts


I bought cobnuts from waitrose which I've never seen or eaten before.
When I show them to Thomas, he told me it is hazelnut. I told him it is called cobnuts and I don't know what is this but I bought it today because looks very unique.
He was smiling.

A cobnut is a cultivated variety of hazelnut. Mankind has enjoyed wild hazelnuts from time immemorial, and cultivated hazelnuts, sometimes known as filberts, have been grown in gardens and orchards since at least the 16th century. Children played an early version of 'conkers' with hazelnuts; the game was called cobnut or cobblenut, and the winning nut "the cob".

Many new cultivars were bred in the 19th century. The variety Kentish Cob was probably introduced in about 1830 and was so successful it soon supplanted most other varieties. Cobnut production increased greatly, especially in Home Counties, where the produce could be taken to London by train. Labour was cheap, and by 1913 plantations extended to over 7,000 acres (2,830 hectares), most of the orchards or 'plats' being in Kent.

After the First World War, labour became more expensive, and home produce had to compete with imported fruit and nuts, which became increasingly available as transport and refrigeration improved. By 1951, the area of cobnuts in Kent was estimated at no more than 730 acres (300 hectares), and by 1990 this had declined to about 250 acres (100 hectares) and many of the plats were derelict.

When I bought cobnuts were green but I left them for few days and nuts were became brown.
I really like to peal the skin off. I think I need to crack the shell off, but I'll leave it to Thomas...

先日ウェイトローズで、見た事もない変なナッツを購入しました。トーマスにも見せたところ、ヘーゼルナッツだよと言われましたが、私が、コブナッツというらしいとか、見た事もないし、食べ方も解らないけど、すごくユニークだから買ってみたと、言ったら笑っていました。

コブナッツとは、彼も言っていた通りヘーゼルナッツの仲間という事が判明。太古から人類は野生のヘーゼルナッツを食べていました。その昔はコリュルスという名で親しまれていて、既に16世紀には、果樹園や庭等で栽培されていたそうです。conkersという、主にイギリス、アイルランドで子供達に親しまれていたトチノキの実を使った遊びに、以前はヘーゼルナッツが使われていて、その名もコブナッツもしくはコブルナッツだったとか。

後、19世紀になると新しい品種が次々に見受けられるようになります。ケンティッシュコブという品種は1830年頃に品種改良され、他の品種に取って代われ、最も代表的な品種になり、コブナッツの生産量はぐんぐんと成長しました。労働は安く、1913年には、ケント内でも7000エーカー(300ヘクタール)もの敷地で生産されました。

第一次世界大戦後には、特に労働は高くつき、運送や、冷蔵の改良等で海外から安価で輸入されるフルーツやナッツ類等と、小さな生産者はいろいろな面での競争を目の当たりにしました。1990年には250エーカー(100ヘクタール)までに減少し、かつては盛んだったほとんどの畑は放棄されました。

買った時には薄い緑色だったナッツ、何日か置いておいたら、茶色になっていました。皮むきはとても簡単で面白かったです。多分、殻を割らないといけないと思うのですが、トーマスにお願いする事にして、今日はここまで。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...