Saturday 27 November 2010

Champagne and Brasserie du Boulingrin

I thought I've wrote about this place in Reims, France before but I realized I didn't.....
以前行ったフランスのお薦めのレストランの事を書いたと思っていたのですが、すっかり忘れていました。

A friend of Thomas, Antoine took us to Pommery champagne vineyards. I've only visited sparkling wine producer before but not champagne producer. So I was really look forward to it. Pommery was huge champagne producer. We could joined brewery tour with 4 glasses of champagne tasting at end of tour. I was expected to taste small glass but the staff gave us FULL GLASS of champagne for us, and Antoine was driving, so he had only small sip and Thom and I had to finish his glass as well...And the guy even top up our glasses.... It was not easy for me.
トーマスの古い友人のアントワンが、パリから車をとばしてシャンパーニュにある、Pommeryの醸造場へ連れて行ってくれました。
スパークリングワインの製造元には行った事があったけど、シャンパン醸造場はもちろん、シャンパーニュにも行った事がなかったのでとても楽しみにしていました。
Pommeryは、予想以上にとっても大きな醸造場で、最後のツアーに滑り込みセーフで参加できました。ツアーには、見学を終えた後に4種のテイスティングセットが付いているもので、小さい”テイスティング”と思いきや、フルグラスx4種のテイスティング(?)でした。しかもアントワンは運転のため、ちびりとなめた程度で後は私とトーマス二人で彼のグラスまで飲むはめに。しかもその日最後のグループだったため、スタッフのお兄さんも、飲むのが一番早かった私達にどんどんおカワリを次いでくれて私はというとギブアップ。もう飲めませぇーん!!!



Then we went to little church on top of the hill where Dom Pierre Pérignon is buried. It was such a small and quiet church and really really peaceful.

その後はまた車をとばして丘の上にある、ひっそりとした小さな教会へ。
ここには、まさに
シャンパンの完成に生涯を捧げた修道士、Dom Pierre Pérignonが眠っています。有名なDom Pérignonは、彼の名前から命名されたシャンパンです。
私達以外には誰もおらず、小さくて静かな教会に小鳥の鳴く声だけが聞こえていて、とても静かな気持ちになりました。

After we've stayed for something like 10 minutes we went to have a lunch at the brasserie where one of Antoine's favorite place in Champagne. We had a rabbit terrine with pot of gherkins.
I forgot to take photo for rest of the food again!!
But I had really really good lunch.

10分程ゆっくりと見学をした後で、アントワンお薦めのブラッセリへ。
この辺りでは、ちょっとばかり有名だと言うこのブラッセリ、確かにお昼時間はわらわらとスーツを着たお客さんが休みなしに店内へ入ってきます。シャンパーニュのお偉いさんも、こちらでよく食事をしたりミーティングをしたりしているとか。私達はウサギのテリーヌを前菜に頂きました。豪快な感じですが、とても美味しかったー!!!
この後のお料理の写真を、食べるのに忙しくてまたとり忘れてしまいました。



Brasserie du Boulingrin
48 Rue de Mars
51100 Rheims, France
+33 (0)3 26 40 96 22

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...