Thursday 13 January 2011

Happy New Year 2011

Happy new Year!
I've heard many people had cold and flue in this winter...
I had several cold and tonsillitis...since Christmas. I've completely lost my voice for 4 days. But I'm fully
recovered now and I'm ready for the new year 2011.
新年明けましておめでとうございます。
この冬は寒波のせいか、風邪を引いたという方がかなり多いように思われます。
私もクリスマスあたりから体調が優れず、年明け早々扁桃腺炎になり、4日間声が出なくて不便な思いをしましたが、今は完全復帰で新しい2011年、気合いを入れて頑張る準備万端です。



I've visited Edinburgh in Scotland last week.
I was expecting grey, miserable and wet city but the weather was really nice and crisp with clear blue sky.
We had light lunch at our favorite hotel, tigerlily. I've ordered oysters and Thomas had ravioli.
先週、スコットランドのエディンバラへ行ってきました。
こんな時期にスコットランドなんて天気が悪くて、寒くて、雨ばっかりでどんよりした天気なんだろうなあと思っていたのですが、到着早々曇っていた空が青空に変わり、滞在していた3日間傘要らず、長靴要らずの旅行になりました。
今回で2度目のエディンバラ。
お昼は私達一番のお気に入りのホテルで軽くランチ。私は大好物の牡蠣とトーマスはラビオリを頂きました。





We had dinner at the outsider.
We were quite surprised when we get into the restaurant.
This is the place we came 3 years ago. We wanted to come back to this place but we had no idea where it was nor what it was called..
So we were really happy to be able to come back.
夕食は
the outsiderで頂きました。
店内に入ってびっくり。ここ、3年前に来た事のあるレストランで、今回また来たいと思っていたのですが名前すら覚えておらず、あきらめていたのです。
なんだかうれしいびっくりでした。




I had a parsnip tart and Thomas had game terrine.
Again, we were enjoying the food and I forgot to take photos for main dishes...

It was delicious!
前菜に私はパースニップのタルトとトーマスはテリーヌを頂きました。
食べるのに没頭してしまい、メインのお料理を写真に収める事が出来ませんでしたぁ。

美味しく頂きました!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...