Tuesday 27 September 2011

IWC champion sake tasting

IWC sake tasting was held in Japanese embassy on Thursday 8th.
7 sake producers came from Japan and I was horner to help one of the champion brewery Fujii Sake Brewery.
Mr Fujii is such a powerful man. His wife told me he loves creating new products and talk about it so much. As she said, he show me a bamboo sake carafe that he created, and even 73 years old Mr Fujii going to forest, cut the bamboo by him self to make bamboo carafes.
"For him it is like a hobby, that's why he looks so young doesn't he?." She was laughing.
I had very good time with him.

We were expected about 350 gusts include trade and non- trade to come to the tasting. I'm not entirely sure how many gusts were actually came yesterday, but we were extremely busy. We've run out the sake. And many guests loved golden medal winner Mr Fujii's Aged sake.
Some of the guests who visited, remembers me from Hyper Japan. And it was lovely to see them. 
Since this tasting held at Embassy, so I couldn't take any photos...
IWCのチャンピオン酒を集めた試飲会が、8日木曜日に、日本大使館で開催されました。

全部で7蔵が日本からIWCの授賞式に参加し、その翌日に行われた試飲会です。中でも、今回お手伝いさせて頂いたのが、古酒の部門でメダルを獲得した、藤井酒造のお席です。
昨年も受賞した古酒と、今年の受賞酒の2008年古酒、そして大吟醸をお客様に試飲して頂きました。

藤井さんはとてもパワフルな方。
奥様によると、いつも新しい物を考案するのが大好きだそうです。
奥様のおっしゃる通り、藤井さんが考案した竹製の酒とっくりを見せて頂きましたが、とても感心。73歳にはとても見えない藤井さん、なんとご自身自ら山に竹をとりに行くとか。
驚きです。熱く語る藤井さんの横で、優しそうに笑う奥様がとても素敵でした。

今回の試飲会には、関係者、一般含め、約350人程の参加者を予定していました。
実際どれほどの盛況があったのかは定かでは有りませんが、私達は大忙し。特に古酒はもの凄い勢いで無くなってしまいました。
Hyper Japanで、私の日本酒のセミナーに参加してくださった方もいらっしゃいました。
覚えていてくださった方が居ると思うと、とてもうれしく、感激しました。
日本大使館での試飲会という事で、写真撮影は禁止。
残念です。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...