Monday 31 October 2011

sake tasting night vol 5.

 It was our 5th sake event.
 Today, we had a tasting held at Matsuri St. James.
Akira san, who is working at Matsuri arranged the menu and set up our tasting. Thank you very much!!
今回で5回目を向える、日本酒の会。
本日は、祭 St. James店でお世話になりました。
祭のあきらさんが、今回の日本酒の会にあたり、メニュー等何から何まで手配してくださいました。頼もしい限りです!
あきらさん、ありがとうございました!


 To start, we had razor clams. It was really simple, but delicious.
We've tried 4 sake from Hasegawa saketen.
Some of them were really oxidized, and everybody thought it is not going to work well with anything....
But Akira san tried to warm it up.
The result was "wow!" it was so much better than having chilled. 
始めにマテ貝のバター焼きから。シンプルに塩こしょうで味付け。
そして4種の日本酒を頂きました。
内、何種かはかなり酸化が進んでいて、参加者一同、なんだか不安に…。
あきらさんが、お燗に付ける事を提案してくれ、温めて頂きました。
結果は、一同”おー!”、これならイケル。断然温めた方が美味しく頂けました。
So this is the answer...
Sake number one was
Sake number two was Biden. This is the one of the sake that was really oxidized...
そして今回のお酒はこちら。
一番、
二番、美田。こちらが今回飲んだ日本酒の中で、最も酸化の進んだお酒でした。
Number three was Hakugakusen. 
三番目は白岳仙。
Number four was Banshu Ikkon.
四番目は播州一献。
And we tried with beef. 
Mr Sudo who looked after our table today created special sauces for our tasting. 
It was really nice to try few different flavors. Special thanks, to Mr Sudo!!
そしてこちらがメインのお肉。
本日、私達のお料理を担当してくださったのが須藤さん。
今回の日本酒の会の為に、5種類のステーキソースを用意してくださいました!とっても美味しく頂けました。須藤さんに感謝!!
It was a fantastic tasting night. 
We had some people who attended first time. 
Thank you for everybody.
今回の日本酒の会も、大成功に終わりました。
今回で初めての参加者もいたりと、とても素敵なひとときでした。
皆さん、本当にありがとうございました!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...