Monday 7 November 2011

cook at home party

I have a bad habit to cook large amount.
My mother also cook so much food since I was a kid. It is not happening every day that I can cook, so whenever I can I'd cook a lot and keep them in a freezer. That is my idea.

One Saturday afternoon, I invited some of my colleague and friends at my place. 
People started to pop in to my place around 3pm.
I had prepared some fresh avocado dips, that I prepared last night... when I came home from work at 2 am. Thomas seemed not happy about it. I persuade him it is better to rest over night. and He helped me a lot.
Next morning, I got up at 8am to prepare sam gye tang, which is a korean chicken soup. I've prepared chicken and start to cook in water with spices for at least 8 hours. I can not wait to taste it. 
いつも、料理をする時の悪いクセと言えば、量を多く作ってしまう事でしょうか。
母も、家族が多い訳ではないのに、私が子供の頃からいつも盛りだくさんの食事を作ってくれました。私は仕事柄、毎日きちんと料理出来る訳ではないので、大量に作っておけば冷凍したり、何なり出来るし…、というのが言い訳なのです。

10月最後の土曜日、友人や同僚を自宅へ呼んで派手に夕食会。ぞろぞろと、3時くらいから友人達が到着し始めました。
私が当日作ったのは、アボカドのディップ。前夜仕事から帰って来て、2時頃にせっせと作りました。トーマスはかなり疲れていて、こんな夜遅くに作らなくても…とあまり賛成じゃなかったのですが、”一晩寝かさないと美味しいのが出来ない!!”、と私の頑固さに観念。いろいろと手伝ってくれました。
そして、当日の朝8時に起きた私、今度は韓国料理のサムゲタン作りに。
下準備をして、スパイスやら何やらの入った鍋で8時間は煮るつもりです。今から楽しみ!!
Pop and fun paper napkins.  They are all from Chicago.
こんなポップなペーパーナプキンはシカゴで買って来たもの。
Korean seasoned dried seaweed. It is very useful to use in soup or topping of rice.
韓国海苔ですが、ちょっと甘め。スープに入れたり、ご飯のお供にと、とっても重宝してます。
This is the fresh avocado dip.
Layer of mushed avocado(seasoned with salt, pepper and lemon juice), sliced black olives, red chili, chopped cherry tomato, sour cream and grated cheese on the top. Served with Doritos. 
It was delicious.
こちらが昨夜ベースだけ完成させたアボカドのディップ。
下は熟れたアボカドをフォークでつぶし、塩こしょうとレモン汁を加えた物、黒オリーブ、みじん切りのミニトマト、みじん切りの赤唐辛子、サワークリーム、そして下ろしたチーズをのせたものを、ドリトスのチップを添えて出しました。これ、作り方も簡単で色々応用が利くのでパーティーには最高です。
Ali, friend of us helping cooking. 
友人のAliがお料理のお手伝い。
I've never seen so many people in the kitchen!! Everybody cooking something really seriously.
こんなに沢山の人がキッチンにいるとこ見た事なーい!!皆一生懸命何か作ってます。
Sachiko, she is adorable. 
She brought an apron from home. So cute!
同僚の幸子ちゃん。彼女はとても面白く、いつも笑わせてくれます。
今回はエプロン持参で!
Sachiko giving a guide to Mari, how to make Vietnamese spring roll. 
幸子ちゃんが、まりちゃんに生春巻きの作り方を指導。
Ali+Raphael made Kimchee tart, Thomas made chicken with roquefort cheese wrapped with bacon, Mari brought Spanish omelet, Sachiko's Spring roll, Asami cooked pan fried peppers, Ai-san brought Onigiri which is Japanese rice balls and we ate so much!! And everything so so tasty.
My sam gye tang was delicious too. (again, I forgot to take a photo...)

Play game with everybody. And we laughed so much. 
And finish the night with home made banoffee pie and tea.  
Ali+Raphaelが作ったのは、超オリジナル!キムチのタルト、トーマスが作ったのは、チキンとロックフォートチーズのベーコン巻き焼き、まりちゃんが持って来てくれたのはスペインオムレツ、幸子ちゃんの生春巻き、あさみさんの焼きししとう、あいさんはおにぎり等々、全部が全部すっごく美味しく頂きました。
私のサムゲタンもとても美味しく、皆にも好評でした。(また、写真撮るの忘れたー)
皆たらふく食べた後は、ゲームをしたり、話したり、本当にお腹が痛くなるぐらい笑いました。そして最後には自家製バノフィーパイとお茶で締めくくり。

We ate so much food and laughd so much... It was great night.
皆最後の最後まで、本当に良く食べ、お腹がよじれるくらい笑って、とっても楽しい夜でした。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...