Saturday 4 February 2012

hands on sushi class with sake tasting

One of my special friend Keiko san is a full time caterer and consultant woman and also a full time mama.
She is really passionate about Japanese cuisine and Korean cuisine and she's been sharing her passion with many people. 
I can not remember how I got to know her but I remember since I met her, she is really helpful and so supportive to me. I totally respect what she does.

Here is the one of the sushi class that I was honered to be a part of in December.
I feel so so bad not to be able to keep updating my blog.
私がいつもお世話になっている知人で、お仕事と、お母さんをしっかり両立されているかっこいい慶子さん。日本と韓国の文化に触れて育ち、特に食文化に掛ける情熱はとても熱く、その思いをいろいろな人とシェアするべくお料理の教室や、ケータリング等、数々のイベントをこなされています。
私が慶子さんに初めて出会ったのは、正直何時だったか良く覚えていないのですが、でも出会ってからそんなに時間が経たないうちに、話を聞いてくれたり、今でもいろいろとサポートして頂いてます。

その慶子さんが、12月に行ったお寿司のクラスで、私もご一緒させて頂くラッキーな機会がありました!!
本当に、いつもなかなかオンタイムでブログの更新が出来なくてスミマセン。
It was a Christmas party for accountants who have a office in Chelsea.
Keiko san asked them if they are interested to try some sake with sushi, and she came back to me with big "YES!!"
さて、この度のお寿司のクラスは、Chelseaにある経理事務所の方々へのクリスマスパーティー。
慶子さんが、事前に事務所の方々にお酒のテイスティングにも興味があるか聞いてくださいました。そして、とても嬉しい事に、”是非お願いします”とのこと♡
Keiko san explain about rice, how to measure, how to cook and where you can buy...etc.
Then started to make Maki roll sushi, and Temari sushi.
慶子さんが、寿司クラスの始めにお米の計り方、炊き方、どこでどういった物を買えば良いか等、細かく説明。
そして一通り作り方をデモンストレーションした後は、皆早速巻き寿司や、手まり寿司を作るのに没頭。
Everybody seems so serious but they were really enjoying to make different filling and shapes of sushi.
And I started to serve sake according to their request. After cups and cups of sake everybody was getting really happy!!
皆とっても真剣でしたが、何を芯に巻くか等隣の人と話し合ったり、自分と皆の作品を比べ合ったりとかなり楽しんでいる様子。
そして”そろそろ”、と言うリクエストもあり、ちょっと早かったのですがお酒を飲んでもらいました。杯が進むごとに、皆だんだん嬉しくなって来た様子。会話も弾みます。
Sprinkle some sesame seeds....gives nice crunchiness and nutty flavor.
胡麻を振りかける事で、歯ごたえと、胡麻の香ばしい香りが加わります。

After finish making sushi, we moved to the table and tried 2 cold sake and 1 warm sake.
My tasting note are on the table. For everybody to find what aroma each sake has.

We've finish with green tea and Yokan from most popular tea cake shop in Japan, Toraya. 
All guests left happy and next day, I had good feed back and thank you message from Keiko san and her guest yesterday. 
It was very fun afternoon!!
Thank you very much!
さて、お寿司の作業が終わると、皆でテーブル席に移り2種の冷酒とぬる燗を1種お寿司と一緒に提供しました。
皆にお酒の香りをイメージしてもらえるように、簡単なシートを用意。

締めくくりは緑茶ととらやの羊羹。
お客様は皆とっても嬉しそうに帰路に付き、翌日慶子さんと昨日の参加者の方からとても良かったと言う感想を頂きました。
とても楽しい午後となりました。
皆さん、ありがとうございました!!
This is keoko san's website and blog: http://www.keisholimited.co.uk/index.php


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...