Friday 11 October 2013

japanese wedding

Japanese wedding is something very sophisticated.
I've been asked by few people, how the Traditional Japanese wedding is like.
I've found few videos on vimeo. Everything is different style and I couldn't pic "one", so I've attached three of them.

The last one is really homely warm wedding. The old ladies in the village in Nagano reminds me my grand ma..
Thomas and I got married in England, however I always wanted to have a Japanese wedding. Today I saw those videos and realized there is a groom has to read the vow in Japanese... I don't think Thomas would be able to read them in Japanese... in front of all family.
We've taken some photos last time when we went back to Japan. So I think that's enough..:-P 

日本の結婚式って、本当にエレガントだなぁと思います。
最近、日本の結婚式ってどんな感じ?と、聞かれた事が有ったので、探してみたらvimeoでこんな素敵なクリップを見つけました。
スタイルは違えども、どれも素敵だったので全部アップしちゃいます。特に最後の長野の結婚式はとってもアットホームで、手作り感が有って、懐かしい気持ちになります。ご近所のおばあちゃん達もとてもかわいくて、自分の祖母を思い出してしまいました。

私達が結婚したのはイギリス。私も日本の結婚式にはとても憧れていたのですが、今日、改めてビデオを見てみると、男性が誓いの言葉を日本語で読むんだったっけ??
トーマスが家族全員の前で、日本語であの長い誓いの言葉を読めるとは想像がつかないなぁ。
去年の一時帰国で、写真だけはとったからアタシ達はやっぱりそれで十分だわね…:-P




Japanese Wedding Film from "OUNCES" on Vimeo.


Japanese Style Wedding // Kenichi & Ayaka from TaQ Inoue on Vimeo.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...