Sunday 24 November 2013

baby chair vol2

I'm sorry, I've been always talking about babies recently...

As you may know I've been looking for a high chair for a while. (if not, please visit →here) Few weeks of back and forth, read through so many reviews on different websites, couple of painkiller for my headache, I finally bought high chair for Hugo.
Well, to start with, it was not easy to pick.
I've choose 3 candidate chairs, then Thomas picked "the one".
And finalist is......



Baby Bjorn!!
Some of you'd think "ahh!! off course!" or some of you would think "whyyyy???!!!"
It was little over budget but I'm extremely happy after seeing Hugo having meal on that chair. He seems sit comfortably and what I love this product is so easy to clean. One of the candidate were filled with nice cushion everywhere and looks super comfortable (almost looks like a pram..), but I'm so glad that I didn't get that one. The amount of the mess he makes, especially when he's fighting sleep, table, his clothes, face, hair, floor... there is bits and pieces everywhere...

If you are planning to buy a high chair for your baby or gland child, I can recommend this product with confident.
Obviously every babies are different, and I've read few reviews that didn't work well with this product and their baby. So worth look around and if you can try them in the store, that's the best way... I think.

      

なんだかここのところ、ずっと赤ちゃんネタで、申し訳ないです。

ご存知の方も居るとは思いますが、もう結構長い事、ヒュウゴのハイチェアーを探しています。(ご存じない方はこちら)
何週間ものリサーチと、あっちのサイト、こっちのサイトを行ったり来たり、ありとあらゆるレビューを読み尽くし、途中、何度か頭痛薬のお世話にもなりましたが、晴れて購入する事が出来ましたー!!

ええと、結果からいくと、もの凄く大変で決められなかったので、とりあえず3つ候補を挙げ、そこからトーマスがこれ、と言う物を決めました。(←いつもこんな感じです…)
そして、見事購入に至った商品は……


Baby Bjornです!!!
もしかしたら皆さんの中には、あー!やっぱりー、間違いナイワヨー!!!とか、エー!!!、何でー?!?!と思う方もいらっしゃるかも知れないですね。 
実は予算オーバーだったのですが、実際息子がこの椅子に座って離乳食を食べている姿を見て、本当にこれに決めてヨカッタ−と思いました。
かなり座り心地も良いようで、それに私は何が一番良かったって、掃除のしやすさ。
候補に挙がったハイチェアーの一つは、いかにもクッションがふかふかしてて、とっっても座り心地が良さそうな物も有りました。(なんだか乳母車みたいな構えでしたが)
でも、これにしないでほんとに良かったと思ったのは、食事の後の散らかり様。
普段はそんなにひどくないのですが、特に眠い時は目をこすったり、もう本人も必死なのが伝わってくるのですが、 そんな時は床も、テーブルも、頭も、顔も服もあちこちに何かしらついていたり落ちていたり。

もし、お子さんやお孫さん用にハイチェアーの購入を決めかねている方、私個人の意見としては、この椅子はお勧めです。
でも、やっぱり赤ちゃんはそれぞれ違うので、いろいろご覧になって、決めるのが一番かも知れませんね。私はこの商品に大満足ですが、色々レビューを読んでいると、何人かは気に入らなかったと言う声も有りました。
私はとりあえず一安心ですが、現在リサーチ中の方、頑張ってくださーい!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...