Tuesday 29 June 2010

home sweet home...


I'm in Chichester!!
到着です!!


Walked up from the train station.
駅から西通りを上ります。


This is the "Cross". Meeting point for everybody.
”クロス”と言って、十字にクロスする道の真ん中にそびえ立つ時計塔です。
いつもここで待ち合わせをします。


I was born in Tokyo and grown up in Tokyo.
It doesn't bother me if there is no greens and mountains and beautiful rivers around.
When I came to England first time it was 10 years ago. I was really young and full of energy for anything.
I remember my mother was really worried about her only child stubborn daughter living by her self in the middle of nowhere in south England. I was very excited to stay away from my family. And this place has become one of my favorite place on the earth.

私は東京生まれの東京育ちです。都会の忙しさが、私にとっては普通でした。
私が初めてイギリスに来たのは今から10年前。私はとても若くて、いろいろな事に一生懸命でした。今でも覚えているのが、頑固な一人っ子の娘を、海外のどこだかに送り出す母の心配した様子です。私はというと、家族から初めて離れて暮らす事でとても興奮していました。
この後、ここが私のお気に入りの場所の一つになったのは言うまでもありません。



Chichester is about 2 hours away from London. Honestly I thought more sheep and horses than human in the town at the beginning... There is no much light on the street, and when its get dark, it is impossible to see anything, which never happen in my life before. I walked to college 45 minutes every day. Which I've never done before. I had picnic sitting on a grass which I've never thought before. I've walked in a heavy rain without umbrella, my first experience of scone and clotted cream, pub, afternoon tea, Chinese take away, fire place, sleep in a bed (as opposed to futon), baked beans, drawing every day, play snookers, school trip, Christmas...
I enjoyed everything. My life was so slow and relaxed and natural.

After many years, I've reached London. I remember when I saw "square" gray sky from below, I was filled with heartrending sorrow.
One of the most beautiful day in last week, I decided to visit Chichester again. I used to go to Chichester every Christmas but not for last 2 years.

I arrived in Chichester in the afternoon. I've walked on west street towards cross. Cross is center of four street. Street goes south, north, east and west. There is a cathedral on the north street. And after the cathedral is the college where I used to go.

チチェスターは、ロンドンからはちょうど2時間ほど離れた距離にある小さな町です。初めてこの地に到着したときは、羊や馬の方が住んでいる人口よりも多い(?)なんて思った程こじんまりとした町なのです。車道にはあまり街灯が無いため、夜は電灯なしでは歩く事もできません。そんな所に住んだのは初めての経験でした。毎日45分歩いて学校に行きました。そんな経験も初めてでした。芝生の上に、敷物なしでピクニック、そんな事も考えた事もありませんでした。
大雨の中を傘なしで歩いたり、初めてのスコーンの味、パブ、アフタヌーンティー、ベッド、中華のテイクアウト、暖炉、スヌーカー、来る日も来る日も絵を描いてばかりいた事、クリスマスの思い出…。全てが新鮮で、毎日が本当に楽しい日々で、ゆっくりで、自然でした。

あれから何年かが経って、私はロンドンに住む事になりました。四角く切り取られたグレイの空を見上げた時、なんだかとても空しく思ったのを今でも鮮明に覚えています。
とても良く晴れた先週の週末に、私は久しぶりにチチェスターを訪れてみようと思いつきました



Our favorite pub "Old cross" on west street.
あの頃の、私達のお気に入りのパブです。

One of my most favorite place in Chichester is St Martin's Tea rooms. This tea room was build in mid 19th century. I always come here with friends and if I come here even by my self I could met with some of my friends at all the time.

I walked down the street to the tea room.
When
I open the door, I felt a bit nervous to see inside. Scared it has been changed.

The clatter of cutlery, cash registers, coffee machine, sounds that I used to hear nothing has been changed.
I went upstairs and sat on the same seat i used to be and looked around. old memories were keep coming up like broken water pipe.
I was very stubborn and very fragile at that time. My parent's divorce, gap year, separation from many peoples and meeting with new peoples, future, boy friend and life... we've shared loads of stories with my friends at tea room. I was feel like looking at 10 years younger myself in front of me.

私のチェチェスターでの、一番お気に入りの場所はと言えば、
St Martin's Tea roomsです。この建物は19世紀の中頃に建てられた物で、とても古−い造りで中に入れば一見で古いなぁというのが解ると思います。
学生の頃は良くここに友人と来たり、一人で来ても、いつも誰かしら友達がいる、という場所だったのです。


南通りを下って、M&Sの手前を左に曲がると、ブルーの看板がぶらぶらしているのが見えます。扉を開ける時、なんだかとてもドキドキしてしまいました。変わっていたらどうしようと言う不安もちょっとあったかな。
中に入って本当にびっくり。何にも変わっていませんでした。時が止まる、というのはこういう事だと思う程、不思議な感覚にとらわれました。かちゃかちゃというフォークやナイフの音、コーヒーマシンのスチームの音、レジの”チン”という音、床のギシギシきしむ音。全てが懐かしく、情緒的でした。オーダーをしてから、二階に上がりました。歩くたびにきしむ床の音、どこで音が鳴るのかも既に分かっていて、でもわざとその場所を通ったり、なんだか変な気分でした。
あの頃の私は今以上に、とても頑固でした。両親の離婚、休学、いろいろな人との別れ、それから出会い、漠然とした将来の不安や夢、ここにくればいつも誰かがいて、話を聞いてくれる友人が沢山いました。
そんな事を思っていると、なんだか10年前の私自身を見つめているような気分になりました。




All food and cakes are organic. Terrace seat is also very nice in sunny day.
料理や、ケーキなどは全てオーガニックです。うれしい。晴れた日にはテラスの席も人気です。




This is the scone that we had almost every time when we came here after class, served with clotted cream.
いつも学校の後に食べたスコーン。クロテッドクリームと一緒に


The fire places are so comfortable in winter season. It brings such a amazing atmosphere in the rooms.
とても心地の良い暖炉。冬には灯がともされ、何とも言えない温かい雰囲気が部屋全体に広がります。






This is the Chichester cathedral. The bell sometimes wake me up on Sunday morning...
チチェスターにある教会です。
日曜日の朝、この鐘の音で起きるなんて事も度々。




It is the hotel I used to work. All staffs were very kind and supported me so much. I've learned many things here. There is a little water mill just in front of the hotel. I saw somebody celebrating wedding when I arrived.
当時、インターンシップで私が働いていたホテルです。皆さん本当に良くしてくださって、いろいろ勉強になりました。ホテルの前には小川が流れていて、小さな水車もあります。
この日はたまたまウェディングのパーティーが行われていました。

懐かしいな。



I was having a day off in next day, and I was planning to go home late... But I realized it s not city, all shops were closed at 6 and no buses to visit around. So I took train to go home at 7.
I had such a great time. Walked around by my self and met some nice people. Chichester gave me so much good energy today!!
次の日も休みだったので、ちょっと遅くに帰っても良いかなとも思っていたのですが、さすがは田舎、どの店も6時にはきっちり閉店されて、見る物も無い上にセンターに戻るバスも無かったので、7時には電車に乗ってロンドンへ戻りました。一人で歩いて、素敵な出会いもあり、チチェスターに行けて本当に良かったと思えた一日でした。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...