Sunday 20 June 2010

sake seminar by Keith from Masumi Brewery


I had a great opportunity to attend sake seminar on last Tuesday at Chiso restaurant.
Seminar was organized by Asami from WSI and Keith from Masumi sake Brewery in Nagano.
I knew this seminar is going to be different and I was so looked forward to see Keith from Masumi.

I really like him, I like his honesty.
He is very funny, serious, kind, has great knowledge of sake and mostly he has enormous passion of sake. I've never met someone who is like him.
The seminar was about technical subject more than basic knowledge of sake and history of Masumi brewery.
And off course we've tasted three different types of sake from his brewery.
Masumi Okuden, Masumi Arabashiri and Masumi Nanago.
It was very very interested and I actually feel "I've learned something today" when I get home.
先日幸運にも、WSIのあさみさんと、真澄のキースさんが主催するセミナーに参加させて頂きました。会場となったのは、リージェントストリートのすぐ脇にある馳走レストランでした。
今回のセミナーは、ちょっと違うものになると聞いていたので、とても楽しみにしていましたが、何より真澄のキースさんに再会できるのを楽しみにしていました。

キースさんは、誠実で、とても優しく、真剣で、ちょっとお茶目なところもあり、日本酒の知識も豊富で、何より日本酒にかける情熱はとても熱い方です。正直、キースさんのような方に出合ったのは初めてで、毎回お会いするたびに今でも関心させられています。
今回のセミナーは、真澄の歴史や、日本酒の基礎知識を学ぶ勉強会というよりは、テクニカルな事を少し詳しく話して頂き、とても勉強になりました。
そして、もちろん最後には利き酒をしました。
真澄 奥伝、真澄 あらばしり、そして真澄 七號の三種類でした。

新しい事をまた勉強でき、満足のセミナーでした。


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...