Wednesday 25 August 2010

breakfast


When I was child, my mother never let me go to school without breakfast.
Even when I wake up late or sometimes my mother wake up late... she still tried to prepare something for me.


She believes breakfast is most important meal in a whole day.


I've been working in this industry for 14 years.
Since I started to walking in the restaurant, I'd never had proper meal for 3 times a day. And I'd never had more than 20 minutes to enjoy my plate. Well, I could choose different job and my parents wanted to me to do something else. But I was so addicted and fall in love to this business. Just seeing smiles of customers, that always remind me
"this is why I can not leave"....


Anyway I'm become 30 now, and I realized my body doesn't listen to me as much as used to be. And started to think about "HEALTH", which I'd never ever thought seriously.

And I'm trying to started from "break fast" that I haven't eaten for ages.
So this is my first step... I've made dried fruits sauce for forth myself to eat break fast. I've cooked prunes, dried apricots and nuts with orange juice and dash of read wine and add some Cinnamon to give nice aroma.... cook in low heat and no sugar need to be added. Off course great partner of yogurt and cereals. I'm trying to think what else can be nice with...

私が子供の頃母は、朝ご飯抜きで私を学校に送る事は、一度もありませんでした。
私が寝坊しても、時々、母も寝坊をしても、何やらちょこちょこと作って、必ず食べさせられました。

母は、朝食は一日のうちで一番大事な食事の一つと、信じていました。

私が、この業界で仕事を初めて、14年になります。
14年間、一日3食きっちり食べられる事はほとんどありませんでした。それに、食事を20分以上かけてゆっくり食べることも、おそらくほとんどなかったように思います。
正直、私自身も他の職を選ぶ事はできたし、何より両親は、私にこういう業界には携わってほしくなかったと言います。
しかし、私は心底自分の職種に惚れ込んでいて、毎日楽しくて仕方がありませんでした。
サービスの達人達の本を、貪るように読でいた事もありました。
何があっても、お客さんの笑顔を見ると”これだから、止められない”、という思いを改めて感じさせられました。

そんな無茶苦茶だったあの頃が、とても懐かしく感じられると思っていたら、私も30歳。つい最近までは平気だった長時間の勤務や、飲んだ次の日も平気で早朝出勤が、なんだか思い通りに行かなくなって来ました。今まであまり真剣に考えた事もない、”健康”を意識しなくては、と思い始めました。
まず、何から始められるかと考えてみて、食事を出来るだけ3食しっかりとる事に思い当たりました。休みの日以外はなかなかキチンと食べる事が出来ないので、どうしても偏りがちでしたが、とりあえず、朝食からスタートしてみました。
自分にちょっとエンジンをかけるため、手始めにドライフルーツのソースを作りました。
プルーン、ドライアプリコット、アーモンドやヒマワリの種等々をオレンジジュースと、赤ワイン少々でコトコト煮ます。
香り付けにシナモンを加え、糖類は一切加えませんでした。
ヨーグルトや、シリアルとは当然ながら美味しく頂けますが、他にどんなお料理に使えるか、模索中です。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...