Thursday 9 September 2010

Fig bread


I've made fig bread used beautiful fig that I bought in few days ago.
I've been trying to bake nice bread for so long, but I'd never really reach to same bread that I was imagine. This time finally I manage to bake bread that I was pictured in my head.
I cooked 2 figs in the oven to give toasty flavor and reduce juice, then mix with dough.
I brought some for my colleague, and I had good feed back. pheww...!

先日買ったイチジクでパンを作りました。パン作りには何度も挑戦していたのですが、なかなか思うような出来栄えにならず、今回初めて納得の出来になりまし た。
香ばしさを出すためと、水分を少しイチジクから除きたかったので、まず、オーブンで15分ぐらい焼いたものを生地と練りました。
同僚にも少しお裾分けに持って行きましたが、好評でした。ふぅ、良かった。

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...