Saturday 4 September 2010

Hampton court palace beer festival report!


I went to beer and Jazz festival at Hampton court palace.
It was nice sunny morning but very very windy day.
We've meet up at 1230 in Waterloo station. And took train for about 30 min to get Hampton court palace station. It was first time for all of us to visit this area. Lots of green and water is running through by the palace. Beautiful...
先日、ハンプトンコートパレスで行われたビールとジャズのフェスティバルに行ってきました。
天気が良かったのですが、風が強い日でした。
12時にウォータールーの駅で待ち合わせ、そこから電車に揺られる事約30分、ハンプトンコートパレス駅に到着です。私達、誰もこの辺りを訪れた事がなく、駅を出てすぐ見える景色に思わず歓声があがりました。
沢山の緑、お城を囲む川、小さな橋、なんだかトムソーヤの物語に出てくるような光景でした。





As soon as we've got pint glass we were run to get beer. I've got Chili beer to start with. When I smell the beer, I could get red pepper aroma straight away. It was very fruity at the beginning, and very spicy kick in the end. I think this beer would be great with pizza or something oily food. It was very interesting taste.
All of us were very hungry, and after we've got first glass of beer we decide to have some food.
I had a char grilled Stilton and Lamb burger. It was actually very very tasty.
チェックインを済ませ、ビールグラスを受け取った私達は、ちょっと駆け足でビールのテントへ向かいました。ずらっと並ぶビールを一通り見て、私が戻って来たのはチリビール。
唐辛子がきいたピリリと辛いビールです。唐辛子の香りもあり、唐辛子のビールというのがすぐに解ります。飲み口は、ちょっとフルーティーかなぁ、と思っていた所に、唐辛子に回し蹴りをされるような勢いで、辛さが喉を刺激します。こんなタイプにもってこいな食事を考えていると、ピザとちょっと油っぽい食事が食べたくなってきました。とても興味深いビールで、一同びっくり。
そうこうしていると、お腹が空いてきたので、ここで全員お昼ご飯。
私は、炭火焼ラムとスティルトンチーズのハンバーガーを頂きました。ちょっと鷹をくくっていたのですが、おー、これはウマい。


After few pints, the weather changed a lot. Pouring down and wind was very strong.
So we've escaped to one of the tent, and rain + wind get worst and worst. Few more peoples has joined "our tent" and talk about beer together. And one of the lady suggest me to try chocolate beer. I was not sure... When our glass was dried out, luckily rain has stopped. After rain has stopped I've got TEA beer. It was so light. Because of cigar that we were smoking, I couldn't taste much TEA beer. Shame...
Never mind, I've chose Chocolate beer from Meantime brewing.
It was great surprise. And it was very very pare well with cigar.
The weather become very nice sunny and even more windy, we were freezing than anything else.
We couldn't stay longer than we were planning. So decided to go back to town.
We had such a great time to talk with many peoples, tried Stilton burger, nice beers.... I think I had 4 beers and 2 ciders today. Not much but it was good enough to enjoy our day and go home in good shape.
何杯目かのビールを飲んでいると、天候がだんだん怪しくなってきました。
雨がぽちぽち降ってきたので、テントへ避難。その後すぐに強風と横殴りの雨が降ってきて、だんだん強くなる一方。今にも吹き飛ばされそうなテントの中で、私達はシガーを楽しみ、そしてビールに酔いました。すぐ横で雨宿りをしていた女性がチョコレートビールを薦めてくれましたが、うむむ、飲む気にはなれませんでした。
しばらくすると雨も上がり、早速
TEAというビールを味見しました。前に吸っていたシガーのせいか、味が全く解らない…。残念。
その後は、さっきの女性が薦めてくれたMeantime brewingのチョコレートビールを試しました。意外な美味しさに、びっくり。

太陽が顔をのぞかせ、天気はとてもぽかぽかでしたが、風がものすごく強く私達は凍えそうな程で、予定より早く家路に着く事にしました。
今日は、ビールを4種類、サイダーを2種類という、昨年に比べると半分にも満たない種類しか試す事が出来ませんでしたが、十分楽しめました。




When we get to center we were so hungry. And went to Korean restaurant just by the Center point. We had very fun and special experience.
It was very very nice day today.
I'd recommend if anybody who hasn't been to that beer festival, should go next year.
ロンドンのセンターに戻ってきた時に、皆お腹がすいていたのでセンターポイントの近くにある韓国レストランで夕食となりましたが、とても興味深い体験とな りました。
もし、行った事がない人は是非行ってみることをお勧めします。


Thank you, Endo san, Ryu san, Asami san, Kevin, and Raphaele!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...