Wednesday 18 May 2011

mexican night

Thom and I had a most memorable and amazing holiday in Mexico for 2 years ago.
It was one of our first time relaxed and adventured holiday. Without him I don't think I could ever had such an special experience... After 2 years we still talk about that trip.
Last Sunday we had very busy day off for two of us. After many shopping, Thomas start to preparing Margarita... And I was busy for chopping vegetables and chillies for our "Mexican" dinner.
2年前、私達は心に残る本当に素敵なホリデーをメキシコで過ごしました。
私にとってもトーマスにとっても心身共にリラックスで、そしてかなりアドベンチャーな旅は人生で初めてでした。多分彼が居なかったら、あんなに特別な経験をする事は無かったと思います…。2年以上たった今でもメキシコの話は話題に上がる程、本当に思い出の休暇です。
先週の日曜日はとても忙しい休みの日でした。何件ものスーパーマーケットと酒屋をハシゴし、家に帰ると、トーマスが一人で何やらこつこつと。何をしているのかと思ったらマルガリータを作ってくれました。その後私は台所でひたすら野菜のみじん切りに没頭。今夜のテーマは”メキシコ”です。


I love Guacamole so much.
This is my Guacamole recipe...
3 ripe avocado mush with folk

finely chopped 1 red chili

finely chopped half fennel
finely chopped 4 large fresh basil leaf
finely chopped 5 cherry tomatoes
1 lime juice

salt and pepper

Super easy and it makes very refreshing for adding fennel.
グアカモレは私の大好きなソース。
こちらが今回のレシピ。
熟れたアボカド3個をフォークでつぶす
赤唐辛子を一つみじん切り
フェンネルを半分みじん切り
大きめのバジルの葉、4枚程みじん切り
ミニトマト5つみじん切り
ライムの果汁一つ分
そして塩こしょう
とても簡単です。


And for dessert, Thomas made baked banana.
It's served with sour cream.
そしてデザートはトーマスが、バナナをリキュールで焼いたものにサワークリームを添えて

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...