Thursday 28 January 2010

my favolite book



I haven't read Jay Rainer's article or story before.
When I took this book I've recognised his face on the back cover but I can not remember who he is, and what he does...
This is the perfect book for somebody who loving to eat, travel, eat out and also working in restaurant or hotel. His phrases are seasoned with wit and humor. The book is start with his first eat out when he was 11 years old which made me smile and hungry...
He described many things about restaurant, lots of politics and gossip which I loved it. Most interested part were about Moscow and Dubai for me.
He is writing about Tokyo as wel but I was a bit dissapointed that he didn't have great experience at few restaurant and he even didn't know what he is eating.
But this is definitely one of my favorite book. And I'd love to take him to some of my favorite restaurant in Japan when he go there next time... thats all I thought.
この本に出会うまで、私はジェイ ライナーという人を知りませんでした。
初めてこの本を手にした時、裏表紙の顔写真を見てやっと、”あぁ、なんか見たことある顔”と思ったぐらいで、何を実際している人物なのか、まったく思い出せませんでした。
この本は、恐らくレストランやホテルで勤務している人、外食や、旅行好きの人にはもってこいの一冊ではないでしょうか。
初めは、彼の11歳の時に実際に起きた、初めての外食の経験話から始まりますが、ユーモアで軽快な表現に、私は何度も笑いをこらえた事か、それにお腹が空いて来てしまうのは言うまでもありません。
業界の政治的な噂話、目からウロコのチョット感心してしまう話題など盛り沢山で、私のお気に入りの章はモスクワと、ドバイでした。
日本についても書いていますが、たまたま何件かのレストランで良い経験が出来なかったこと、それから彼が何を食べているのかも解っていなかったことに少しがっかりしてしまいました。

それから最後に、もし彼が日本に行く際には、私のお気に入りのレストランに連れて行ってあげたいと強く思いました。

http://www.amazon.co.uk/Man-Who-Ate-World-Perfect/dp/0755316355/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1264721524&sr=1-1

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...